Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: Dikte's håndarbejde 2012. Nyt 20/7 Oliver i sin trøje.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200

    Dikte's håndarbejde 2012. Nyt 20/7 Oliver i sin trøje.

    Jeg ved ikke lige hvad der gik galt, men jeg fik ikke lagt noget ind sidste år. Så håber det er ok jeg starter med at vise lidt fra 2011 Er blevet farmor til lille skønne Oliver, så har haft travlt med at strikke lidt til ham. Her er et lille udpluk af det jeg fik lavet. UPS!! Og så sneg der sig også lige et billede med af vidunderet..
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hilsen Dikte

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    Nå så lykkedes det...Det her er lige blevet færdig. Endnu en trøje som er blevet sendt op til Oliver i Norge. Og et sjal strikket efter bogen :knitted lace of Estonia. Er første gang jeg har prøvet at strikke efter engelsk mønster. Jeg er vild med de sjaler i bogen. Så har besluttet at jeg vil ha' købt den engang..
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hilsen Dikte

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4050 Skibby, Hornsherred
    Indlæg
    143
    Ih hvor er han en lækker charmetrold.
    Det er flotte sager, du har fået af pindene.
    Især de blå bukser er skønne, hvor har du opskriften fra ?
    Fantastisk lacesjal
    hilsen mormorstrik
    x 5 børnebørn
    Min blog finder du vej til via min profil

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    Tusind tak alle sammen.. Tja! som i ved " hvad hjertet er fyldt af, taler munden over med"Og han er jo vores første og eneste..
    Annie: De blå bukser er fra et ældre strikkehæfte jeg har her hjemme.Den hedder: specialalbum Idee strick til babyer.
    Hilsen Dikte

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    Jeg har fået lyst til at strikke nogle luffer. Men jeg ville gerne de skulle være varme, og jeg har næsten lige fået strikket nogle dobbelt strikkede halstørklæder i forskellige farver. Så jeg fik den ide at prøve at strikke dobbelte luffer så jeg kan vende dem afhængi af hvilket tørklæde jeg har på... Er lige blevet færdig med den første luffe/luffer.. Siamesiske luffer kan man vel nærmest kalde dem...Og så har jeg også fået 2 par sokker færdig så husbonden kan holde fødderne varme på arbejdet.. Jeg har nok det problem, at jeg aldrig kan nøjes med at have gang i et projekt,men ofte har 4-5 ting igang på samme tid..
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hilsen Dikte

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    Tusind tak alle sammen.. Ja vi er nok mange der har svært ved kun at holde sig til en' ting af gangen. Men jo også rart at have strikketøj til enhver lejlighed. Nemt til bilturen, i byen eller foran tv'et og så det der kræver ro og koncentration, til når man er alene. Og af og til kommer der så også en ide' der lige skal afprøves med det samme. Eller man har fået købt noget lækkert garn der bare ikke kan vente..
    Strikkemutter: Garnet jeg har brugt til tørklæderne er alpakka. Jeg har strikket dem i dobbelt strik. Det vil sige at jeg strikker begge sider samtidigt med hver sin farve.. Jeg slår op med dobbelt garn.Deler maskerne. Kantmasken strikker jeg i begge farver, men den næste maske strikker jeg ret i den ene farve og 2. maske vrang i farven jeg vil ha' på modsatte side. Det gør jeg skifte vis hele vejen hen til sidste maske som er kantmasken der skal strikkes m begge farver. Mønsteret (blomsterne)bliver strikket ved at man så bytter om på farverne..Håber du forstår min forklaring.
    Hilsen Dikte

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    Så er et sæt klar til at blive sendt med onkel op til Norge.. Det er en gammel norsk opskrift fra sidst i 1800 tallet. Og selvfølgelig skal lille mand da ha' en norsk trøje når han nu bor der oppe.. Men jeg har aldrig før prøvet at strikke efter norsk mønster og hvor der skal klippes op til ærmegab og foran på trøjen, så var lidt nervøs for hvordan det ville gå. Gik fint, men pyh! hvor var jeg nervøs da jeg skulle klippe. Tænk hvis det gik galt. Har jo været lidt af et arbejde at strikke det..Glæder mig til at se ham i det. Jeg prøvede at bruge fair isle teknik så der ikke kom lange tråde på bagsiden.. Det virkede godt.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hilsen Dikte

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    Så blev jeg færdig.. En ny lille trøje er klar til at blive sendt til Norge.. Den er strikket i kamgarn fra Grønhøj..
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hilsen Dikte

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    Tusind tak skal i ha'.. Dejligt når i erfarende strikkere her inde syntes det er godt nok.
    Tessie:Mønstret på den blå norske trøje, har jeg fundet i en norsk bog jeg havde lånt på biblioteket. Tror den hed noget med :strik til de mindste. Den sidste med de ternede ærmer kan jeg desværre ikke hjælpe med. Jeg købte engang en kopi af opskriften i en garnbutik. Jeg kan ikke nogen steder se hvor den oprindeligt er fra. Desværre.. Men garnet er i opskriften Løve baby- og hosegarn. Måske de har opskriftbøger hvor den er fra.
    Hilsen Dikte

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    En ufo som længe har været undervejs er endelig færdig.. Det er anden gang jeg strikker den. Første gang var i kid mohair. Da jeg strikkede den første blev jeg enig med mig selv om at det både var første og sidste gang.( Den er ikke så svær, men det er sejt at strikke borden på. Der er frygtelig mange masker hele vejen rundt.) Men ligsom det er med fødsler er det åbenbart også med strik. Man glemmer hvor sejt det var.Så jeg gik igang med en mere. Denne gang i et' trådet uld.. De er lidt store i det, men jeg kan godt li' at de er til at pakke sig ind i.. Hvem ved, måske jeg en dag kaster mig over en sort..Kunne jeg faktisk godt bruge i min samling af sjaler....
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hilsen Dikte

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •