Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: Tips og tricks til bearbejdning af færøsk uld?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    19 Jul 2011
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    12

    Tips og tricks til bearbejdning af færøsk uld?

    Har tænkt mig at komme i gang med at bruge de to sække færøsk uld, som jeg har fået forærende Men selv om jeg har arbejdet med det i sommerferien, kan jeg nu godt komme lidt i tvivl når jeg nu står alene med det...

    Har tænkt mig at vaske det igennem i hånden og så centrifugere det i vaskemaskinen. Det er MEGET beskidt og lanolinholdigt...skal jeg så bruge nogen form for sæbe?

    Så kommer jeg til spindingen...har ikke noget "ekstratilbehør" til når jeg skal spinde dækhårene, men er hidtil sluppet afsted med at kæmme dem og rulle dem op i løse bånd. Jeg lånte kammene dengang og har kun fundet nogle meget dyre på nettet...kan jeg mon få et lignende resultat med håndkarter eller har I nogle gode råd til hvordan jeg griber det an?

    100 spørgsmål, I know, men vil bare gerne være forberedt når jeg endelig tager mig sammen og går i gang

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Jeg vasker også min uld først, andre gør ikke, tror det er smag og behag. Jeg bruger uldvaskemiddel og maskinen efter det har lagt i blød og løsnet det værste og det skal du gøre for det indehilder rigtig meget sand og skidt.
    Når det er tørt kan det farves og kartets eller omvendt alt efter hvordan du vil have dine farver sammensat.
    Jeg lidt omkring det på min blog, du kan kigge hvis du har lyst.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •