Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 31 til 33 af 33

Emner: Dansbo færdig arbejde 2012 - Mug rug og regnjakke#202

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Citat Oprindeligt indsendt af dikte Se meddelelser
    Vi har nogle gode venner som lige har købt en lille hvalp af vores søn og svigerdatter.. Dværg pincher/pommeraner. Den har et stykke bart maveskind som den helt sikkert ville syntes var rart at få varmet lidt. Så hvis du vil dele din fine opskrift ville det være dejligt.. Og hvis den er nem, har jeg planer om at ejeren selv skal lære at strikke den.. Hun har ikke lært at strikke (endnu, men hun er med til vores strikke, hygge aften) og hendes mand har spurgt om hun ikke vil lære at strikke strømper til ham. Men NIKS det er for kedeligt.. Men jeg er sikker på at når det er til "baby" er det noget helt anderledes...
    haha ja jeg synes personligt det er sjovere at strikke hundetrøjer end sokker :D

    Men her kommer opskriften, og den passer til en hund der måler 22 cm fra nakke til hale, og som måler ca. 22 cm rundt om mavsen, og ca. 14-15 cm rundt om halsen:

    Pinde 5,5

    Slå 20 m op
    Strik første pind ret
    Næste pind 1 r, 1 vr, fortsæt pinden ud, men på denne pind og derefter hver 2. pind tages der 1 maske ud i hver side i alt 9 gange = 38 m
    (Arbejdet fortsætter med 1 pind ret, 1 pind rib (1 r, 1 vr) osv., og det er på rib-pinden at der tages ud i hver side) nb. Husk at hold øje med at ribben fortsættes med ret over ret og vrang over vrang.

    Strik, evt. med striber i anden farve, til arbejdet måler 17 cm.
    Næste pind (ret-pind): Strik 4 m, luk 5 m af (til ben-åbning), strik 20 m, luk 5 m af, strik 4.
    Næste pind: Strik rib og slå 5 nye masker op over de aflukkede.
    Strik 3 pinde
    Næste pind (4.pind): Sæt markør efter den 9. maske og efter den 29. maske.
    Næste pind og derefter på hver 2. pind, strikkes 2 masker sammen på hver side af markørerne. Gentages til der er 26 m tilbage på pind.
    Derefter strikkes rib, 2 r, 2 vr i 8 cm og luk af i rib (lidt løst, så halsen ikke bliver for stram)

    Til sidst syes arbejdet sammen, du kan evt. lade ca. 4 cm øverst i kraven være åben, så kan den bedre komme over hovedet på "baby".

    Jeg sætter lige et billede ind, hvor man kan se sammensyningen.

    Bare skriv hvis der er noget
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Inspireret af en anden bruger herinde, fik jeg lyst til at lave nogen "Mug Rugs" til mine tøser. Havde lyst til at lave nogen med masser af farve-spræl i, men tøserne sagde nej, sort og hvid tak, så det blev det så. Har foreløbig kun fået lavet 1, men synes den er blevet ret sød.

    Og så har jeg også fået lavet en lille regnjakke til yngstedatterens lille chihuahua-hvalp :)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Her kan man se hvor bette Milo er :)
    Regnjakken er ikke nået frem endnu men datteren har lovet at tage et billede af ham med jakken på når den når frem.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •