Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 26

Emner: Patchwork til jul

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak Ja så langt så godt - første forsøg uden af rive håret ud af hovedet eller lave noget om endnu

    Jamen skal du så ikke også igang med at være i god tid og lave noget til jul allerede nu Inger1
    og Julemor

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    15 Mar 2011
    Geografisk sted
    2630 Taastrup
    Indlæg
    546
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Wouw den ser flot ud på forsiden! Har du prøvet nogle af modellerne i den endnu?

    Jeg kom igang idag Har brugt 3 timer og her er,hvor langt jeg er nået med årets mandelgave.

    SUPER initiv, og hvor er du SEJ..!! Det ser sk... godt ud..

    Jeg har haft lavet nogle hjerter på et tidspunkt.. Skal prøve at se om jeg kan finde dem frem en af dagene...
    Det kræver ærlighed, at sælge elastik i metermål..

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det skal nok blive en sød pude, Zep. Det er nogle søde farver, du har sat sammen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Hold da op den er flot, er det på maskine du laver den???
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Wouw den ser flot ud på forsiden! Har du prøvet nogle af modellerne i den endnu?

    Jeg kom igang idag Har brugt 3 timer og her er,hvor langt jeg er nået med årets mandelgave.
    Mvh. Marianne

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Taaak skal I have

    Glæder mig til at se hjerterne Minda!

    Jep den bliver syet på maskine Strikkelise.
    og Julemor

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Så blev jeg færdig med forsiden...
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Så blev jeg færdig med forsiden...
    Rigtig lækre farver!!!
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  8. #18
    lenemormeinild Gæst
    flot arbejde

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak skal I have Arbejdet er lige sat på pause til næste uge, for nu skal der lune sokker til...

    Ang. farver, så har jeg en stor svaghed for julens glød. Og puslespillet med at finde de kontraster, der giver en helhed, har jeg med mig fra mine sammensætninger af blomster.

    Bortset fra stoffet med "guld"tryk, så er der her brugt metervarer, jeg har haft liggende i (alt for) mange år. Men netop det med "guld"tryk har jeg hentet i en genbrugsbutik. Og det vil jeg godt slå et slag for idag.

    Da jeg var i byen i formiddag, slog jeg et slag forbi et par genbrugsforretninger, først og fremmest for at finde en monteringspude. og nu er det ikke sådan, at jeg blot kigger på hylderne efter en monteringspude. Næh jeg hiver adskillige betrukne puder ned og gramser og trykker og vurderer indholdet. Der kan snildt være en rigtig god monteringspude i en grimt udseende pude

    Og når vi snakker stof til selve patchwork, så var det ikke blot metervarer, der strøg med hjem idag. Jeg rodede gennem betrækker, gardiner og meget mere. Der kan klippes op og genbruges - mangt og meget har endog aldrig været i brug er fuldstændig uden slid. Det gælder f.eks. det to hyndebetræk på billedet her.

    Betrækket ved siden af puden var udenpå. Indeni var et mærke fra fabrikanten, som skriver, at det er indisk sari bord - rigtig flot iø! Og så sidder der hele 3 gode lynlåse i de 3 bteræk her på billedet. Alt i alt står alt på billedet mig i kr. 45,-

    Så afsted afsted, hvis I hænger i bremsen i mangel på spændende materialer
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Så blev jeg færdig med årets mandelgave! Den ligger i fuld figur i min tråd med færdigt håndarbejde. Der er bestemt "skønhedsfejl". Men det er så også første gang, jeg laver patchwork og jeg har aldrig syet voldsomt meget. Og ihvertfald er jeg allerede lun på at prøve også at nå at lave dækkeservietter her i januar...

    Andre, som er igang med noget?
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •