Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 26

Emner: Patchwork til jul

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Patchwork til jul

    Juleidébanken's fornemmeste opgave er at inspirere til at forberede sig på julen i god tid.

    Her i januar sætter jeg som Julemor således fokus på:

    Patchwork til jul.

    Du kan bidrage ved evt. at

    • vise hvad du har lavet af patchwork til jul tidligere
    • give gode eksempler på bøger, blade el.lign., hvor der er inspiration at hente
    • selv komme med idéer til emnet
    • vise, hvad emnet har inspireret dig til
    • stille spørgsmål og/eller hjælpe med svar
    • følge med og vise interesse
    Patchwork til jul skal ikke nødvendigvis se "julet" ud. Det kan også være eks. julegave, mandelgave osv.
    og Julemor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Av hvor godt , selv om jeg ikke kommer til at bidrage i emnet vil jeg glæde mig til at kigge på
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Skal det man viser her være nyt.. dvs ikke vist på Rokken før?
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Det behøver ikke at være nyt Brumby. Det vigtige er, at vi får et emne, hvor vi har en samling med fællesnævneren jul, til inspiration (det sparer tid, når man skal forberede sig - ikke mindst for os, der ikke normalt laver patchwork) .

    Har du tidligere lavet en fin forklaring el.lign. andetsteds på Rokken, så kan du evt. lægge link til den sammen med, hvad du viser, hvis du vil spare lidt på tastearbejdet
    og Julemor

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Nu skal I se, hvad jeg forelskede mig i i midten af november... Ved et rent tilfælde fik jeg fat i en bog, der har samlet støv på mine hylder (fordi der blev samlet "præmier" ind til et lotteri til skolens julefest ) Det er vel efterhånden 5-6 år siden, jeg fik den i en bogpakke, jeg ikke havde fået afmeldt. Så jeg kiggede lige de her bøger igennem for at se, om ikke de var noget til præmier. Og så fandt jeg altså ud af, at jeg sådan set ikke kunne undvære "Patchwork, tæpper, puder og pynt" af Gerd G. Merkedsdal (Aschehoug), fordi der er adskillige ting deri, som ser ud til, at selv jeg kan hitte ud af dem

    Det var så at gøre en kort historie lang Men her er puden, som jeg godt kunne have tænkt mig at lave til jul som mandelgave sidste år, hvilket jeg langt fra nåede...
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  6. #6
    Rysse Gæst
    Man kunne evt. også lade sig inspirere i en af de bøger der er til salg her i indlæg 2: http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=29357

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Hvis planerne holder, så bliver symaskinen kørt i stilling imorgen

    Ingen andre, der har mod på at bidrage til emnet?
    og Julemor

  8. #8
    Inger1 Gæst
    Jeg fik denne bog i julegave.
    Måske ikke lige en for nybegyndere ellers findes der jo oseaner af bøger. De bedste og sjoveste synes jeg er Tildebøgerne......

    Inger
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Wouw den ser flot ud på forsiden! Har du prøvet nogle af modellerne i den endnu?

    Jeg kom igang idag Har brugt 3 timer og her er,hvor langt jeg er nået med årets mandelgave.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  10. #10
    Inger1 Gæst
    Nejjj hvor er den blevet flot, spændende at se når den bliver færdig. Næe desværre ikke vi var på ferie i syden den første uge af januar rejste mens alle sov rusen ud nytårs morgen, kørte Kl.03.30. og desuden huset fuld af gæster imellem jul og nytår.......så tiden var der ikke desværre og sådan er det jo nogen gange.....
    Ved faktisk ikke om den kan lånes på bib.

    Inger

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •