Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 21

Emner: Nyt 31/10: Zeps håndarbejde 2012

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak Heddimor Ja jeg havde ikke regnet med at være ude så længe, for så havde jeg taget de tykke, strikkede sokker på
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Grundet en del vira i huset de sidste 10 dage, har jeg siddet noget mere stille end planen var. Men intet er jo så skidt, at det ikke er godt for noget... Så jeg har fået strikket et par forårssokker til svigermekanikken i sokkegarn med bomuld - og færdiggjort en af de ufuldendte; En strikket blod er blevet syet sammen og fyldt. Lidt skæv måske, men kun til den ene side

    Og billedet her er så lidt premiere fra "Lastens hule" på loftet, som snart er helt færdig, hvor jeg har fået mig et lille, hvidt arbejdsbord, hvilket er herligt også til fotografering af arbejde

    Og til slut en lille påskehilsen, en skabelon i mit collageprogram tilført et par billeder af nogle Stedmoder, der sprang på mig igår - sig nærmer tiden
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Så er tiden så småt kommet, hvor indendørs håndarbejde begynder at krybe frem fra hjørner og andre skumle steder

    Datteren købte sig forleden en længere dyne. Og den krævede jo så altså længere dynebetræk. Udvalget var ikke så spændende i hendes øjne. Det færdiglavede altså. Så hun købte uglestof og jeg har så "bikset" et sengesæt sammen, hvor bagsiden af dynebetrækket er genbrug af noget, der bare samler støv, fordi det ikke fungerede godt sammen med vores topersoners dundyne (det gav en irriterende knitren). Det virker helt fint til hendes fiberdyne
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak skal I have Til orientering, så er stoffet købt hos Jysk; 5 mtr. for kr. 199,-
    og Julemor

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Polarformiddagen igen blev bl.a. brugt på at støve kurven med UFO'er lidt af. Et par håndledsvarmere, som blev strikket for et par år siden, fik endelig hæftet ender

    Og et par babyvanter, som jeg har tænkt skal bruges til dekoration af en art (de er strikket i akryl, før jeg fandt ud af, hvad uld egentlig er), blev syet sammen i toppen og fik hæftet ender.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak skal I have

    Ja man ved aldrig, hvor sådanne vanter pludselig passer ind

    Efter at have klaret disse to ufo'er tillod jeg mig selv et nyt arbejde i week-enden. OK lidt Ufo er det, for det er garn, jeg havde spundet færdig i foråret og vidste, hvad skulle bruges til... Jeg skal lige have tørret, pyntet og sikret resultatet. Så kommer det her i tråden.
    og Julemor

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Håber, at det er det med kamel-knapperne, for jeg er da vildt nysgerrig på hvad de skulle bruges til
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Du er ikke nem at narre, Bubbihund Vender tilbage i formiddag, regner jeg med...
    og Julemor

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Du er ikke nem at narre, Bubbihund Vender tilbage i formiddag, regner jeg med...
    Ha ha haaaaaa.....jep, jeg er ren Sherlock Holmes - glæder mig til at se, hvad du har kreeret
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    I foråret var der spindedag her i Lillebo. Spelsauen havde kameluld med. Det havde jeg aldrig prøvet at spinde før, så jeg var svært begejstret, da hun efterlod en del her til fri afbenyttelse. Resultatet af det, ligger i min spindetråd. Kamelulden blev tvundet sammen med (mørk) hund og orangerød Merino.

    Det 3-trådede garn har jeg nu endelig fået strikket af. Kameluldsfutter selvfølgelig Og med lyserøde kameler Bubbihund hjalp mig med at finde kamelknapperne Futterne er strikket efter opskrift fra hundeuld.dk (den jeg oftest bruger), str. herre og på pind 6. Mit garn er nemlig lidt anderledes end Hundeuld's. Og så er de filtet på 60 grader

    Der var stadig garn til overs... Så jeg kastede mig over at lave et par håndledsvarmere - med facon tilpasset mig selv sagde hunden. Derefter har de fået en let filtning på 40 grader. Muligvis skal de have en lille tand mere.

    Og i aftes, mens vaskemaskinen rumlede, sad jeg så med en bunke trådender ved fjernsynet. Helt af sig selv, begyndt hæklenålen at sætte nogle af dem sammen på må og få og kryds og tværs. Det kunne godt ligne en hekse eller troldeparyk, ikke?
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •