Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 20

Emner: hvordan regner jeg mon det ud...

  1. #1
    marion Gæst

    hvordan regner jeg mon det ud...

    ja så er spørgejørgen vendt tilbage igen...

    vil igang med at lave mig en cardigan, og har fundet en opskrift
    http://mayflower.dk/1012.asp

    og har jo en del garn på lager, og tænkte, at jeg ville lave den i dale alpakka garn, har omkring 1 kg af det jeg vil lave det i, men er i tvivl om det er nok, hvordan finder jeg ud af om der er nok for lidt ærgeligt, at der ikke er nok til det ene ærme eller ligende...

    har lavet strikkeprøve og fået det til at passe med opskriften.... men er nervøs for, at der ikke er nok.

    Har også noget gråt heilogarn, og der har jeg stensikkert nok af den grå, og den kan også bruges, men tænker bare at alpakkaen jo er så lækkker så er der et fif til hvordan det regnes ud???

  2. #2
    fredsminde Gæst

    Smiler

    det er en super lækker cardigan du vil igang med Marion.
    men så vidt jeg kan se skal du bruge ca 1400 gram til en størrelse small - så selvom jeg ikke tør gætte på, hvilken størrelse du bruger , tænker jeg at 1 kg slet ikke er nok

    men for at svare på dit spørgsmål - så er det løbelængden det er vigtigt at se på - hvis den er den samme på dit alpaka garn skal du jo bare bruge den samme mængde

    håber andre input er enig med mig i det

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    21 Jun 2008
    Geografisk sted
    lyngerup i jægerspris 3630
    Indlæg
    261
    det er løbemeter, der skal passe !

    go´fornøjelse med
    kinoll

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vordingborg - Sydsjælland
    Indlæg
    162
    Tilslutter mig at det er løbelængden der er afgørende. På opskriftens garn er det 142m/100gr
    Birdie4760
    nu osse med strikkemaskine

  5. #5
    marion Gæst
    mange tak for jeres hjælp har fundet ud af at få regnet den ud :-) løbelængden på den garn jeg strikker er helt anderledes end den som der er til opskriften, men når jeg laver en strikkeprøve, så passer strikkefastheden alligevel underligt nok..... men tror bare, at jeg strikker den i heiloen, så er jeg ihvertfald sikker på, at jeg har nok....

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Hej Marion.

    Jeg tror det er en god beslutning med Heilo garnet. Fordi du ikke er sikker på at der er nok af alpakka garnet, men også fordi det er en relativ "tung" jakke og jeg synes alpakka har det med at blive lidt slasket og i brug hurtig bliver større med tiden. Det trækker sig sammen igen ved vask, men sådan en jakke ville jeg ikke vaske så tit.
    God fornøjelse med den fine opskrift.

    VH. Jonet

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.847
    Hvad nu, hvis du strikker ærmerne i en anden farve? Kunne det ikke se spændende ud?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    marion Gæst
    Så er jeg gået igang og det blev heilogarnet der vandt har ikke strikket så meget i det garn så er ret spændt på resultatet er knap halvvejs med rygstykket nu og virker som om det bliver ret godt

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    midtfyn
    Indlæg
    200
    Wow et flot projekt, du har kastet dig ud i.
    Tænk på og hjælp andre end dig selv

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    12 Feb 2008
    Geografisk sted
    Viborg/Skals - 8832
    Indlæg
    83
    Rigtig sød cardigan...

    Irene fra På Pinden har lavet en fantastisk omregner... jeg bruger den selv.

    http://www.paapinden.dk/ord-og-enhed...dsomregner.php

    Håber du har garn nok...



    Citat Oprindeligt indsendt af marion Se meddelelser
    ja så er spørgejørgen vendt tilbage igen...

    vil igang med at lave mig en cardigan, og har fundet en opskrift
    http://mayflower.dk/1012.asp

    og har jo en del garn på lager, og tænkte, at jeg ville lave den i dale alpakka garn, har omkring 1 kg af det jeg vil lave det i, men er i tvivl om det er nok, hvordan finder jeg ud af om der er nok for lidt ærgeligt, at der ikke er nok til det ene ærme eller ligende...

    har lavet strikkeprøve og fået det til at passe med opskriften.... men er nervøs for, at der ikke er nok.

    Har også noget gråt heilogarn, og der har jeg stensikkert nok af den grå, og den kan også bruges, men tænker bare at alpakkaen jo er så lækkker så er der et fif til hvordan det regnes ud???
    KREA SKØR og føs´da 1

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •