Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 26

Emner: Januar collager fra have og drivhus

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Januar collager fra have og drivhus

    Det er godt at komme ud at få lidt luft i lokkerne og følge årets "frembrusen" - billeder, som kan leges med og nydes indendøre, når vejret viser tænder. Her er lidt fra idag at kigge på, mens vejrguderne raser derude!
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Juhuuu det er forår

    Dejlige billeder du laver

  3. #3
    Rysse Gæst
    Selv om vejret ikke ligefrem er det bedste, så titter forårsblomsterne alligevel op. Hvor er det dejligt at se.

  4. #4
    nette strik Gæst
    Det ligner jo forår, MENNNNN...... vejret her er efterårs regn og BLÆST for at sige det mildt.... storm.
    Skøøne billeder, januar er altid svær at komme igennem, det hjælper med de små nye spirrer.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Takker

    Forår og forår... Joe men

    Primula, som er den på det store foto i første collage. Navnet Primula skulle efter sigende komme fra det latinske Primus, som skulle betyde "den første". Egentlig lidt vildlledende, da eksempelvis Primula Florindae, Kæmpe-Primula først blomstrer hen på sommeren... Men nogle, som netop den viste, jeg ikke har navn på, er altså meget tidligt i blomst, hvis vinteren bare ikke er alt for barsk - altså lidt en "vinterblomst". Og så har jeg også Primula, som startede helt forvirret på at blomstre for 2. gang i november, som ikke er færdig med det endnu

    Vintergæk og Vinterblomme eller Eranthis forbinder jeg med det sidste af vinteren, lige inden forårsblomster som Krokus, Perlehyacint osv. begynder at blomstre.

    Men jo det peger mere i retning af vinter at se disse end, det hænger sammen med efterår. At vejret så trækker den anden vej, det gør selvfølgelig bare det hele meget mere forvirrende

    En anden vinterblomstrende, en kortdagsblomstrende, som (normalt) først springer ud, når dagene er kortest, er Julerosen, Helleborus Niger. Man kan selvfølgelig også have dem i en potte eller sammenplantning, så den bliver løftet fra jorden, som udover sne også kan svine de smukke, hvide blomster med mudder - altankasser er ingen dårlig idé

    Page1_2.jpg

    Julerose bag nisse.jpg

    Og så er der en busk som "Kejserbusken", jeg også er så heldig at have. Jeg er ikke vildt god til at fotografere de små blomster, men den dufter noget så yndigt

    Kejserbusk02.jpg
    Kejserbusk.jpg
    og Julemor

  6. #6
    fredsminde Gæst
    jeg synes du tager nogle skønne fotos Zep - dejligt at få lidt fra haven ind på nethinden
    her hos os har vi ikke så mange blomster i haven, så jeg sidder og nyder dine fotos

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    SUK - skønne billeder - TAK
    supersine669

    carpe diem

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak skal I have
    og Julemor

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg måtte bare ud og fryse fingrene halvt af i det fantastiske vejr i eftermiddag
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Det er også flotte fotos du fik ud af det.

    (Jeg har et par jægerhandsker i min fototaske)
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •