Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 33

Emner: Søgte og fandt ikke MEN

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    08 Sep 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    125

    Søgte og fandt ikke MEN

    Hej, efter at have brugt utallige timer ved computeren i jagten på at finde et bestemt tørklæde (har stadig ikke fundet det), faldt jeg over dette på Ravelry som jeg er blevet lidt "lun" på (det har næsten samme facon som det jeg har ledt efter) men jeg kan ikke forstå de engelske/amerikanske opskrifter og derfor spørger jeg om der er nogle af jer der kender dette tørklæde og som måske har opskriften på dansk eller ved hvor den kan findes.

    http://www.ravelry.com/patterns/library/hitchhiker

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Baktus sjalet ligner meget det du viser til. Kan det være det du leder efter?

    http://www.ravelry.com/patterns/library/baktus-scarf
    de venligste hilsener fra
    hulda

  3. #3
    fredsminde Gæst

    Smiler

    det ligner meget det jeg strikkede sidste år og lagde ind som det første i min strikke-tråd - hvis man laver det lidt smallere over ryggen og udelader den bølgende kant
    www.filcolana.dk
    se under opskrifter til merino extra fin - det hedder "Mie"

    håber du kan bruge det - opskriften er nemlig på dansk

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Dec 2010
    Geografisk sted
    Østjylland, Hinnerup
    Indlæg
    236
    Citat Oprindeligt indsendt af Jettepd Se meddelelser
    Hej, efter at have brugt utallige timer ved computeren i jagten på at finde et bestemt tørklæde (har stadig ikke fundet det), faldt jeg over dette på Ravelry som jeg er blevet lidt "lun" på (det har næsten samme facon som det jeg har ledt efter) men jeg kan ikke forstå de engelske/amerikanske opskrifter og derfor spørger jeg om der er nogle af jer der kender dette tørklæde og som måske har opskriften på dansk eller ved hvor den kan findes.

    http://www.ravelry.com/patterns/library/hitchhiker
    Jeg har lige kigget en del forskellige Hitchhiker sjaler - uha, de ser skønne ud.! Det kunne jeg også nemt blive lun på.!
    Desværre har jeg ikke kunnet finde opskriften på andre sprog end engelsk og tysk.
    Jeg er ikke en ørn til engelsk - tysk dur jeg slet ikke til - men tror ikke dette her er vildt svært.? (alt er jo relativt.!).

  5. #5
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Jettepd Se meddelelser
    Hej, efter at have brugt utallige timer ved computeren i jagten på at finde et bestemt tørklæde (har stadig ikke fundet det), faldt jeg over dette på Ravelry som jeg er blevet lidt "lun" på (det har næsten samme facon som det jeg har ledt efter) men jeg kan ikke forstå de engelske/amerikanske opskrifter og derfor spørger jeg om der er nogle af jer der kender dette tørklæde og som måske har opskriften på dansk eller ved hvor den kan findes.

    http://www.ravelry.com/patterns/library/hitchhiker
    Den kan jeg godt hjælpe dig, den er meget nem kikket af. så du behøver ikke købe opskriften
    Fik lige lavet en lille prøve. Prøvew til sjal 001.jpg


    Tørklæde
    Udt = strik først 1 ret i forreste maske uden at tage den af pinden, derefter 1 ret i bageste maskeled.

    Slå 2 m op.
    1.p 1 udt. 1 r.
    2p. 2 r, 1 udt. = 4 masker.
    3p. 1 udt.3 r.
    4 p. 4 r,1 udt. = 6 m
    5p. 1 udt.5 r,
    6p. 6 r,1 udt. = 8 m
    7p. 1 udt.7 r.
    8 p. 8 r,1 udt. = 10 m
    9 p. 1 udt.9 r,
    10 p. luk 4 m af. 6 r,1 udt.= 8 m
    11p. 1 udt. 7 r.
    12p. 8 r, 1 udt. = 10 m
    13p. 1 udt.9 r,
    14p. 10 r,1 udt.=12 m
    15p. 1 udt. 11 r.
    16p. 12 r,1 udt. =14 m
    17p. 1 udt 13 r,
    18p. 14 r,1 udt. =16 m
    19p. 1 udt. 15 r,
    20p. luk 4 m af,strik14m 1 udt.
    Nu tror jeg de fleste kan se udtagnings metoden i den.Mønsteret vokser med en maske på hver pind. dog lukkes der 4 m af på hver
    10. pind,


    JEG HAR NU FORTSAT OPSKRIFTEN, men uden maske antal så det er disse 10 pinde der fortsættes med indtil tørklædet har den ønskede længde.
    Gentag fra 21 p til 30. pind indtil du synes dit tørklæde har den ønskede længde.
    21p. 1 udt. strik ret pinden ud.
    22p. strik ret indtil sidste maske, 1. udt.
    23p. 1 udt. Strik ret pinden ud.
    24p. som 22 p.
    25p. som 23 p.
    26p. som 22 p.
    27p. som 23 p.
    28p. som 22 p.
    29p. som 23 p.
    30p. luk 4 masker af, strik ret til sidste maske 1 udt.

    gentag fra 21. pind til 30. pind-




    Håber du kan bruge det.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    08 Sep 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    125
    Tak nette, det skal lige nærstuderes.
    Mange tak.

  7. #7
    nette strik Gæst
    Hej Githa.
    Her et foto hvor det er tydelig at det bliver bredere og bredere jo længere der strikkes. sjal foto.jpg skriv igen hvis du stadig ikke kan .

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Hej Githa.
    Her et foto hvor det er tydelig at det bliver bredere og bredere jo længere der strikkes. sjal foto.jpg skriv igen hvis du stadig ikke kan .
    Jeg kan godt lide din version at det bliver takket i kanten, ser bare rigtig godt ud
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  9. #9
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703
    Nettestrik , tak for hjælp , jeg havde ikke lige læst det hele igennem ..jeg prøver igen ...

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    198
    Hej Nettestrik
    Du er da helt fantastisk
    Jeg bliver også lige nødt til at prøve. Forhåbentlig kan jeg nå så langt at det kan blive til en lille forsinket julegave i morgen ... jeg skyyynder mig .
    Knus MetteG
    Hjemmestrikkede strømper er en kærlighedserklæring

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •