Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 15 af 15

Emner: Færdigt arbejde 2012 Susoe. #42 flere nye indfarvede spindefibre

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Ha, ha Hundeuld, jeg kan lige se hvilken forestilling det kunne blive. Ellers tak for ideen.

  2. #12
    cubik Gæst
    Den ide kunne jeg godt tænke mig at se på billeder i praksis

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Citat Oprindeligt indsendt af asta Se meddelelser
    Du laver flotte ting - herfra nydes alle billederne.
    Hvad er parkometer-metoden?
    Tak skal du have.
    Parkometermetoden gennemgåes i Gail Callahan: Hand dying yarn and fleece.
    Man vinder sit garn op på parkometre eller nogle andre "pinde" stolper eller lign. med en vis længde imellem. Det er så muligt at inddele garnet e nogle lange sekvenser, der kan påføres de ønskede farver. I bogen anbefaler hun metoden til mennesker der bor inde i byen i en lille lejlighed, hun pointerer dog at det er en god ide at gøre det tidligt om morgenen, inden der kommer for mange mennesker ;0). Der er dog også eksempel på farvning ved hjælp af en dyreindhegning ude på landet, så alt kan nok lade sig gøre, hvis bare man tør.

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Nedenstående garn har meget lange farveforløb og det ville kræve meget arbejde og plads at opnå det samme i et færdigtspundet garn, tænker jeg, har nemlig ikke prøvet denne "Parkometer metode".

    Uha du skal bare have en masse mælke kartoner og en vægt så kan du spinde lange intervaller og fred og ro .[/QUOTE]

    Mælke karton metoden kan jeg varmt anbefale..et genialt system.. som ..vi ..der var til spindehyggetræf .. blev indført i af Hundeuld..

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Det må jeg have lært, når det engang lykkes mig at kunne komme med på en af de hyggelige spindedage.(Men det lyder altså lidt skørt ligesom parkometrene ;0))

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •