Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 15

Emner: Færdigt arbejde 2012 Susoe. #42 flere nye indfarvede spindefibre

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170

    Færdigt arbejde 2012 Susoe. #42 flere nye indfarvede spindefibre

    Skynder mig at lægge dette års første projekt ind, og håber så at jeg i år får opdateret min tråd. Røg lige af i sommeren sidste år, og det er da for dumt når det både er muligt selv at følge med i udfoldelserne, og måske også inspirere andre.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170

    Nyt, næh ikke så meget.

    Denne tråd viser sig at være ret passiv. Tiden går desværre mest med at og heldigvis spinde en del garn, men går stadig rigtig dårligt da min hånd ikke har villet fungere ordentligt siden jeg brækkede fingeren i november. Utroligt hvor meget sådan en ring(e) finger på venstre hånd alligevel betyder. Lige nu ser den sådan ud, da den er operet og om 4 uger kan jeg forhåbentlig strikke igen.
    Vedhæftede billeder viser min gipsarm og det sidste garn jeg heldigvis har fået spundet.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170

    Nyt garn og sjal.

    Selv om min arm stadig er i skinne og jeg ikke kan strikke, har jeg heldigvis alligevel fået lavet noget nyt. Der er spundet Kashmir og strømpegarn og P.T. er der gang i både den tophængte håndten, den russiske ten og rokken arbejder med noget bambus. Når nu det ikke dur med strikkepinde er jeg mega glad over at hæklenålen findes og et færdigt sjal er det også blevet til.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Tusind tak, og Dansbo du har helt ret, jeg ville blive voldsomt rastløs, hvis jeg slet ikke kunne få lavet noget.
    Lotus mønsteret har jeg købt på Ravelry http://www.ravelry.com/patterns/libr...diamonds-shawl

    Det er på engelsk og man skal være medlem af Ravelry, men det er helt gratis, den eneste ulempe ved at være med er at det virkelig er en tidsrøver, helt vildt mange opskrifter; både gratis og til salg.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Nye indfarvninger af merino tops.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Citat Oprindeligt indsendt af daisy Se meddelelser
    Nøj hvor er det smukt - jeg er helt vild med summergarten-farverne - farver du ikke også spundet uld?? For jeg kunne virkelig godt tænke mig et par bundter i summergarten-farverne
    Tusind tak for dine søde kommentarer Daisy, det er altid motiverende når nogen kigger med . Det er lidt forskelligt om jeg farver fibre eller garn, lige nu har det været fibrene, for jeg er optaget af hvordan jeg får selvstribende garn med l a n g e farveforløb. Men tak for dit spørgsmål, for jeg skal da lige have farvet et færdigt garn i den farveholdning, så bliver forskellen i de forskellige farvemåder sikkert også meget tydelig.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Citat Oprindeligt indsendt af daisy Se meddelelser
    Man kan jo male på garn på samme måde, som man kan male på karteflor
    Ja det kan man nemlig, men når farverne ligger på de uspundne fibre kan jeg spinde ret langt med samme farver, det er noget mere besværligt på færdigspundet, selv om en trendramme kan være en god hjælp, når garnet skal inddeles.
    Nedenstående garn har meget lange farveforløb og det ville kræve meget arbejde og plads at opnå det samme i et færdigtspundet garn, tænker jeg, har nemlig ikke prøvet denne "Parkometer metode".
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Tak skal I have, det er jo altid spændende hvordan det ender, da det ikke kan kontrolleres fuldstændigt, men det er så også det sjove ved det :0)

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Haven har inspireret til mere farvning. Udgangspunktet har været Sort Tulipan og de helt friske gæslinger. Fibrene er 100% merino, 100% mælkeprotein og 50% merino/50% bambus.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nedenstående garn har meget lange farveforløb og det ville kræve meget arbejde og plads at opnå det samme i et færdigtspundet garn, tænker jeg, har nemlig ikke prøvet denne "Parkometer metode".[/QUOTE]


    Uha du skal bare have en masse mælke kartoner og en vægt så kan du spinde lange intervaller og fred og ro .
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •