Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 8 af 10 FørsteFørste ... 45678910 SidsteSidste
Viser resultater 71 til 80 af 93

Emner: Færdigt arbejde 2012

  1. #71
    cubik Gæst
    Sjalet laves på denne måde:

    HUSK at arbejdet skal på intet tidspunkt vendes.

    Slå 12 lm op og lav en 5 dbstgm i 1. lm.
    Derefter laves 5 lm, 6 stgm startende i den 5 lm, 6 lm lige før den 5 dbstm), 5 lm, 6 stm-

    Hækl 13 lm og hæft dem med en bgl km i den sidste stm fra forrige række.

    Hækl 2 lm og hæft dem i den midterste af de 5 lm i buen, 5 stgm tilbage ad lm buen, 2 lm og 1 stgm i samme lm som den 5 stgm.

    Alle ulige rækker:
    Hækl 19 lm og hæft i den sidste stgm fra forrige række, 2 lmog hæft i den næste stgm. Hækl 5 stgm i de 5 første lm, 6 lm og en 5 dbstgm, som hæftes i den 3. lm i højre kant.

    Alle lige rækker:
    Hækl 5 lmop til næste række, *6 stgm i de 6 lm fra forrige række, 2 lm*. Gentag fra * til * rækken ud og slut med 1 stgm i samme lm.

    Kant:
    Hækl i de 2 skrå sider 2 fm, 4 lm, 2 fm om de små buer og 4 fm, 4 lm, 4 fm om de store buer.

    God fornøjelse.

  2. #72
    Tilmeldingsdato
    04 Sep 2009
    Geografisk sted
    Holte
    Indlæg
    146
    Det sjal ser rigtig godt ud, og et godt valg af garn også synes jeg.

    Dejligt med en opskrift.

    ...har lige kigget lidt på den og forstår ikke helt at arbejdet ikke skal vendes, men det giver måske sig selv, når man kommer til at sidde med det i hænderne.
    LHolte

  3. #73
    cubik Gæst
    Hvis blot du gør som skrevet, så giver det sig selv og er egentligt ganske nemt at lave. vil en af de nærmeste dage lave en billede serie som viser hvvordan det skal se ud.
    Jeg skal blot have tiden...har lige nu 3 af mine børnebørn på ferie.

  4. #74
    cubik Gæst
    Så er børnebørnene taget hjem igen og der er faldet ro over huset....her er godt nok blevet stille

    Der er blevet lavet fingerstrik og Fie, den ældste af pigerne, er begyndt at strikke under kyndig vejledning fra bedste her.

    Der er blevet lavet endnu et par grydelapper og jeg er begyndt på huer til pigerne. De skal jo gerne være klar til når det bliver koldt

    P7280010.jpg

  5. #75
    cubik Gæst

    Sidste uges arbejde

    Jeg var jo også produktiv i sidste uge, hvor jeg havde fornøjelsen af halvdelen af mine børnebørn her i huset og det blev til dette:

    1 par luffer til varmestue
    1 baskerhue i kauni

    ATTACH]69298[/ATTACH]ATTACH]69297[/ATTACH]ATTACH]69296[/ATTACH]ATTACH]69295[/ATTACH]ATTACH]69294[/ATTACH]
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #76
    cubik Gæst

    Hue til Puk

    Så er der dømt vinterstrik til børnebørnene og jeg lægger ud med en hue til Puk.
    De får selv lov til at vælge farve, så jeg er sikker på, at det falder i de unge menneskers smag

    ATTACH]69430[/ATTACH]
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #77
    cubik Gæst

    Etui til hæklenåle

    Så har jeg igen været kreativ....ånden kommer jo over en engang i mellem

    Det blev denne gang tilo et etui til mine hæklenåle, så nu er der styr på dem.

    ATTACH]69598[/ATTACH] ATTACH]69599[/ATTACH] ATTACH]69600[/ATTACH]
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #78
    cubik Gæst
    Så blev der endnu en hue færdig til børnebørnene. Denne gang er det Fie´s hue.

    ATTACH]69703[/ATTACH]
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #79
    cubik Gæst
    Tak Zep.....huen til Jakob er næsten helt færdig, men efter at have kvajet mig med for meget rengøring laver mine fingre på venstre hånd en del knuder i dag, så dullen til huen må lige vente til fingrene vil være lidt mere samarbejdsvillige

  10. #80
    cubik Gæst
    Så har jeg fået lavet dullen til Jakob´s hue og sørme om ikke den matcher han sweaters i farven.

    der er også blevet lavet noget til varmestuen færdig....et par velvoksne herreluffer og et halstørklæd....så er der et par pinde ledige igen

    ATTACH]69780[/ATTACH]ATTACH]69781[/ATTACH]
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 8 af 10 FørsteFørste ... 45678910 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •