Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 6 af 10 FørsteFørste ... 2345678910 SidsteSidste
Viser resultater 51 til 60 af 93

Emner: Færdigt arbejde 2012

  1. #51
    cubik Gæst

    sidste del af vendskabsringene

    Så har jeg efter en travl dag med VVS mand og hyggestrik med lenemor, endelig fået tastet resten af opskriften.

    1. Række
    Med bundfarve laves nu i 1. ring 1 lm, *1 fm,3 lm. Lav 2 fm i ring 2, derefter 2 lm, 1 fm 4 gange. Derefter 3 lm, 1 fm i den samme maske som sidste fm. Herefter laves 4 gange 2 lm, 1 fm*. Gentag fra * til * omgangen ud og slut med 1 km i den 2. km i starten af omgangen.

    2. Række
    Lav km i de første 2 masker. Herfra starter omgangen med 4 lm, 1 dbstm,1 lm,1 dbstm i den 3 fm. *1 lm, 1 dbstm i mamme maske*. Gentag fra * til * yderligere 2 gange. Lav nu 1 lm, 1 dbstm, 1 lm, 1 dbstm, 3 lm, 1 dbstm, 1 lm, 1dbstm om den 2. lm bue (hjørne). Fortsæt med *1 lm, 1 dbstm i fastmaskerne 3 gange. Fortsæt med 1 km, 1dbstm, 1 lm, 1 dbstm om den 2. lm bue, 1 lm, 1 dbstm 1 lm, 1 dbstm, 1 lm, 1 dbstm i de næste 3 fm. Lav nu hjørnet med 1 lm, 1 dbstm, 1 lm, 1 dbstm, 3 lm, 1 dbstm, 1 lm, 1 dbstm*. Gentag fra * til * yderligere 2 gange. Herfra lasves 1 lm, 1 dbstm i fm 3 gange. Slut rækken med 1 lm, 1 km i den 4 lm i starten af rækken.

    3. Række
    Lav 3 km i de næste 3 masker. Fortsæt med 4 lm, 2 dbstm om den 1. lm bue. Lav *3dbstm om hver 2. lm bue frem til hjørnet. Her laves 3 dbstm, 2lm, 3 dbstm i samme lm bue* gentag fra * til * yderligere 3 gange. Slut med 4 gang 3 dbstm om hver 2. lm bue. Lav 1 km i den 4 km i starten af rækken.

    4. Række
    Lav 2 lm og herefter 1 fm i alle masker frem til hjørnet, hvor der laves 2 fm, 1 lm, 2 fm i lm buen. Slut med 1 km i den 2. lm i starten af rækken.

    Rigtig god fornøjelse til dem der har lyst til at prøve.
    Skulle der være fejl, så send mig en pm så den kan blive rettet.

  2. #52
    cubik Gæst
    Deler gerne, der er nemlig ikke copyright på denne opskrift

  3. #53
    cubik Gæst
    Tak for jeres rosende ord.
    De sidste par dage har jeg arbejdet på en bryllupsgave, som nu er færdig. Da de unge mennesker har valgt at deres hjem skal være sort og hvidt, ja, så måtte grydelapperne også være i samme farver.

    ATTACH]68564[/ATTACH]


    Sådan her blev de pakket ind, vedlagt et håndlavet kort af eget fabrikat.

    ATTACH]68588[/ATTACH]

    Opskriften, som er fra et blad fr 1984, fik jeg af Lotusblomsten.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #54
    cubik Gæst

    bryllupskort

    Skulle jo have skikket en pakke med til et bryllup i Jylland, så der måtte jo lige laves kort til også, men inden jeg fik set mig om havde jeg lavet 5 kort......blev vist grebet lidt af dillen
    Det 5. kort minder lidt om kortet yderst til højre, på det billedet hvor alle 4 kort er på.

    ATTACH]68589[/ATTACH]ATTACH]68590[/ATTACH]ATTACH]68591[/ATTACH]
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #55
    cubik Gæst

    Tullefant

    Fik jo selvbestalte en opgave, hvor det viste sig at der er fejl i opskriften....der mangler ganske enkelt en linie.
    Hvor om alting er, så er jeg nu færdig med Tullefanten

    ATTACH]68619[/ATTACH]ATTACH]68621[/ATTACH]
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #56
    cubik Gæst
    Fik i formidags lavet denne alternative halsdisse. Den sender jeg til varmestuestrik.

    Nu må det vist være tid for en sjat

    ATTACH]68622[/ATTACH]
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #57
    cubik Gæst

    Grydelapper igen igen

    Så fik jeg lave disse grydelapper af "olde"firkanter i lyslilla, mørkelilla og hvid.

    P7060023.jpg

  8. #58
    cubik Gæst

    Grydelapper

    Så fik jeg lavet et par grydelapper mere, og denne gang er de til min datter.

    P7120027.jpg

  9. #59
    cubik Gæst
    Her er så en ny bedstemorfirkant

    ATTACH]68990[/ATTACH]
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #60
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    En er lidt tung i det ... men hvordan laver du den ikke maskerne men fanger de andre hjul, for du sidder vel ikke og syer dem sammen
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •