Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: The Ultimate Sweater Machine - erfaringer?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    19 Jul 2011
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    12

    The Ultimate Sweater Machine - erfaringer?

    Jeg drømmer om at få min egen strikkemaskine en dag (gerne inden alt for længe )

    "Problemet" er at jeg har absolut ingen erfaring med strikkemaskiner :( Jeg har dog googlet mig til lidt viden og er kommet frem til, at maskinen "The ultimate sweater machine" nok er en god starter maskine for mig. Jeg har fundet nogle blogs med erfaringer fra england og USA, men ville lige spørge her inde også I må også gerne anbefale alternative maskiner, hvis I mener de er bedre/opfylder mine krav.

    Jeg har nogle "krav" til en strikkemaskine, der jo helst skal være opfyldt så vidt muligt

    - Ikke alt for dyr (er på SU i et år endnu, så over 2-3.000kr er urealistisk)

    - Skal være en grovstrikker (Jeg strikker sjældent på pinde mindre end 4.0 og vil gerne have muligheden for at valke/filte det strikkede produkt)

    - Skal kunne strikke Fair Isle

    -Skal ikke larme alt for meget (alt er selvfølgelig relativt, men vil helst undgå ørepropper )


    ...Umiddelbart har jeg ikke behov for mere (endnu da :p) Råd og hjælp modtages med kyshånd

  2. #2
    Inger1 Gæst
    Der er helt sikkert nogen på dette forum maskinstrikning.dk/forum der kan svare på nogen af dine spørgsmål.

    Inger

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    19 Jul 2011
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    12
    Citat Oprindeligt indsendt af Inger1 Se meddelelser
    Der er helt sikkert nogen på dette forum http://maskinstrikning.dk/forum
    der kan svare på nogen af dine spørgsmål.

    Inger
    Super! kendte slet ikke det forum :) vil prøve at poste der også

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Låner lige denne tråd... Vil en maskin kunne strikke både norske mønstre og snoninger ? Altså kan man tage et hvilket som helst møster og lave på maskine ?

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    27 Dec 2010
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    120
    Ja, ved snoninger skal du bare selv flytte maskerne, og norsk mønster, skal du have et mønster.
    Jeg starter et projekt op her i foråret, der har jeg en måske to maskiner, og jeg kan se du bor ikke så langt væk, så kan du vente er du velkommen.
    Prinsessen

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    16 Apr 2011
    Geografisk sted
    Galten
    Indlæg
    5
    Jeg har sådan en maskine, den er til salg billig. Kun brugt 2 gange, og er kommet direkte fra USA for ca. 1 år siden..... Den er en god begynder maskine, jeg selv har strikket en del på en lignende, også fra Bond

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    19 Jul 2011
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    12
    Citat Oprindeligt indsendt af piakryger Se meddelelser
    Jeg har sådan en maskine, den er til salg billig. Kun brugt 2 gange, og er kommet direkte fra USA for ca. 1 år siden..... Den er en god begynder maskine, jeg selv har strikket en del på en lignende, også fra Bond
    Hej! Hvad skal du have for den og hvad "følger der med"? (hvis man kan sige det sådan)

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2009
    Geografisk sted
    østjylland 8500
    Indlæg
    319
    Fortæl erfaringerne med den maskine...jeg drømmer også...

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •