Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: Dukker til mit dukkehus

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Dukker til mit dukkehus

    Bare for at have lidt at læse i her i julen, hvor tiden i forvejen er knap, gik jeg på biblioteket og fandt "legetøj - du selv kan lave" af Pamela Peake fra 1991. bogen er oprindeligt udgivet 1986 i dens hjemland.

    der var selvfølgelig et dukkehus og så nogle spændende dukker, som jeg let selv kunne lave. Jeg har altid haft det lidt svært med dukker i et dukkehus, da fantasien jo med lethed kan befolke det, men da jeg så disse dukker, så fik jeg lyst til at lave dem.

    Dog ikke med traditionelle ansigter. Nej jeg vil bruge udtryk fra face painting, se blot disse links. det er jo ganske perfekt til mit fantasy-dukkehus.

    http://www.facepaintingdesigns.co.uk/

    Nu er arbejdet gået i gang. Jeg har fundet nogle små røde trækugler, som skal males hvide, så de er klar til at blive dekoreret.

    Jeg hev en snor gennem kuglen og dyggede den i malingen. Herefter skal den dryppe af, og jeg håber, at jeg kan hive snoren af - uden at skade malingen, eller blot klippe den væk, når malingen er tør.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Købt de resterende ting, så alt nu er klart til mine dukker

    så er der købt piberensere til kroppen.

    jeg har købt små træsko, som er noget flade i det, men en omgang med sandpapiret, vil gøre dem fine og runde. Derefter skal de males hvide og derefter dekoreres.

    så har jeg købt to sorte fine penne, som skal bruges til at lave kanterne af ansigtsmaskerne.

    købt nogle lidt større træperler til hovederne, i tilfælde af, at de andre er for små. disse er 18 mm.

    et hovedet har fået en omgang hvid maling, men det var ikke nok til at dække det røde, så nu har det fået anden gang, og de tre andre perler har fået første omgang.
    så nu hænger de og tørre, mens den resterende maling drypper ned på et stykke papir i vasken.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •