Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 20 af 20

Emner: Min nye aflange strikkering - billeder i besked 20

  1. #11
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg har gået og tænkt lidt over det med at trække en snor igennem den. Jeg vil hellere vente til den er lang nok og så vil jeg tage den af og tage maskerne over på en rundpind og prøve at strikke hullet foroven lidt mindre.

    Jeg er jo temmelig smal både foroven og forneden. Strikkeringen er 62 cm lang.
    62 cm lang, x 2,
    vil det sige at du får en poncho der er 124 cm i omkreds. ?
    mon det er nok ?
    Den jeg lige har strikkket er 240 cm forneden, for at der er bevægelses frihed til armene.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg regner med at lave et par huller til at stikke armene ud af.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #13
    nette strik Gæst
    Ja, det er nok en god ide, med hul til armene,spændende at følge dig, glæder mig til at se den færdig.

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Du kommer til at vente et stykke tid endnu, Nette. Den er ikke halvvejs færdig endnu.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg sidder og strikker på den nu. Har strikket ca. 15 cm. Jeg regner med at den skal være 50 - 60 cm lang. Så der er lang vej endnu. Når jeg har strikket nogle cm mere med det lyselilla garn, så skifter jeg til det garn, jeg fik af Cubik. Det passer fint med den farve. Så bliver den lidt stribet istedet for ensfarvet. Jeg strikker nedefra og op og venter med at lave hul til armene. Det bliver bare et par slidser, jeg kan stikke armene ud gennem. Når jeg når til skuldrene, må jeg finde en løsning, så jeg kan lave hullet lidt mindre. En smule større end mit hoved. Måske tager jeg maskerne over på en rundpind og tager ind.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Spændende ... Jeg glæder mig til at se den!
    Mange hilsener

    Kastanje

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det gør jeg også selv når den engang er færdig.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Kan man ikke flytte to masker sammen på pind og tage lidt ind på den måde
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det tror jeg ikke, at man kan. Den er nok for stram til det. Det er nok bedre med en rundpind til den tid. Jeg tager bare mine knit pro/picks.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det er ikke så nemt at tage et billed, når man vil prøve tøjet på sig selv samtidig med at man skal fotografere det. Det, I ser, er jo det nederste af ponchoen (selv om den på billederne sidder oppe om skuldrene på mig). Den er bredere end jeg er (også om hofterne). Så jeg skulle nok kunne være i den.

    Og så kom jeg jo i tanke om de 3 nøgler akrylgarn, jeg købte i Netto i Thisted i sommerferien. Godt nok en 3. lilla nuance, men kan sagtens gå sammen med både det lyselilla og Cubiks garn. Det fra Netto i Thisted er lidt tyndere (til pind 5,5 - hvor det andet er til pind 8). Så måske trækker det sig lidt sammen foroven og til sidst kan jeg strikke resten på en rundpind 6 eller 7 og tage lidt ind. Den skal nok blive ok, alligevel.

    Nu kan I selv se de foreløbige billeder. Det skulle være 4 forskellige billeder, men det er næsten ikke til at se forskel. Jeg prøvede på at trække lidt i den forneden, da kanten ruller.

    SDC10015 (800x315).jpg

    SDC10016 (800x453).jpg

    SDC10017 (800x409).jpg

    SDC10018 (800x401).jpg
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •