Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: spørgsmål til patchwork

  1. #1
    marion Gæst

    spørgsmål til patchwork

    Tænkte, at jeg lige vupti ville lave en lille ekstra til svigerdatteren meningen var at de skulle have haft nogle dækkeservietter, men var lige en lidt stor mundfuld når det skal være færdig på tid.. så fik ideen at lave en tehætte til hende, da jeg ved, at hun får en tekande, så fandt dette mønster

    http://boligmagasinet.dk/article/285.../gallery/97139

    men er lidt i tvivl er det ikke meningen at jeg skal quilte det?? eller er det en anden god en, som ikke er alt for svær at lave for sådanne en nybegynder som mig :-)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    12 Jan 2009
    Geografisk sted
    nordjylland
    Indlæg
    9
    du behøver ikke quilte - du kan evt sy en perle på¨hist og her og hæfte den gennem alle lag - så er der fint hold på stofferne og foeret

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    15 Jun 2011
    Geografisk sted
    Hvalsø
    Indlæg
    114
    Hej
    Den ser ikke ud til at være quiltet, men det kan du godt gøre, men du skal lave den en lille smule større, ca. 2 cm vil jeg tro, da quiltningen tager lidt af størrelsen. Hvis du quilter den, kan du bare sy rundt og rundt i tehættens facon, det kan du gøre på maskine evt. med en trykfods bredde mellem syningerne. Dette ville jeg så gøre inden den syes sammen. Håber dette giver mening. God arbejdslyst.

    Glædelig Jul og god arbejdslyst

    Rødhætte

  4. #4
    marion Gæst
    mange tak for jeres dejlige svar, og de giver helt sikkert mening, nu må vi hvad jeg prøver mig frem :-)

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Jeg glæder mig til at se hvad du får syet i det nye år.
    Mvh. Marianne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •