Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Lave ryatæpper

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    21 Dec 2011
    Geografisk sted
    svendborg
    Indlæg
    7

    Lave ryatæpper

    Hej

    Ved ikke hvilken kategori dette hører under, men regner med det kan kaldes en slags knipling?

    Jeg har et soveværelse med et par store hvide bare vægge. Jeg kunne godt tænke mig at hænge et par store vægtæpper op, som gav lidt lyddæmpning og varme farver. Det eneste jeg kan komme på er ryatæpper. Men der findes ikke mange af dem, og dem der findes er ret dyre.
    Jeg tænker derfor det må være billigere at lave dem selv. Hvis ikke det er for svært, så er det jo også rart at have lavet noget sådan selv.
    Men jeg er løber panden mod en mur. Jeg har været i flere butikker, men det der hessian kan de ikke få fat på. Kun groft hessian. Men fik at vide, at raytæpper ikke bliver så pæne som dem der er lavet på det hessian lavet til at lave ryatæpper. Ingen kunne heller fortælle hvor meget garn der skal bruges pr. kvm.
    Kan I råde mig?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Et ryatæppe som vægtæppe? Det har jeg aldrig tænkt på, at man kunne. De ryatæpper min mor engang syede er alle gulvtæpper/sengetæpper. Der ligger et lige ved siden af, hvor jeg sidder. Det forstiller en hvid kat og en stor gul sol med orange baggrund. Det er et sengetæppe. Min søster fik et med en hund på samtidig.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    23 Nov 2009
    Geografisk sted
    Måløv
    Indlæg
    29
    jeg har laet et tæppe... husker ikke underlaget men der går ret meget garn til..... rigtigt meget....

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    21 Dec 2011
    Geografisk sted
    svendborg
    Indlæg
    7
    jo, mine forældre havde et hængende over deres seng. Tror det var hvidt med et par sorte fugle.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    21 Dec 2011
    Geografisk sted
    svendborg
    Indlæg
    7
    I øvrigt undskyld det sene svar. Men jeg fik ingen email om at der var svar i tråden.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •