Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 19

Emner: hjælp med start på sjælevarmer.

  1. #1
    nette strik Gæst

    hjælp med start på sjælevarmer.

    Min veninde kom med en opskrift hun kunne tænke sig at strikke, men var usikker på sarten af den, http://www.mayflower.dk/1054.asp jeg må også sige jeg er ikke helt sikker på jeg læser og forstår det rigtigt. slå op med hjælpe garn strik 4 p ret, skift til big soft. (hovedgarnet)- jamen hvad skal de 4 pinde strikkes med???????????????
    Som jeg læser opskriften er ryggen strikket i rib, 1 ret og 1 vr. eller hvad læser I ?????????????

  2. #2
    marion Gæst
    det lyder lidt underligt for hvis jeg slår op på hjælpegarn er det fordi jeg vil maskesy eller strikke noget sammen men det ser det da ikke ud til, at det skal her....

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    13 Jan 2011
    Geografisk sted
    Kappendrup-Langeskov
    Indlæg
    137
    Det er vel nok en smuk vest. Prøv da at kontakte mayflower på mail, de kan sikkert hjælpe.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Der står da, at hjælpegarnet skal fjernes om at man strikker videre over disse masker.

    Mon ikke det er fordi den ender med at være en af de cirkelveste der er så mange af. Den er rigtig sød.

    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    28 Jul 2007
    Geografisk sted
    4230 Skælskør
    Indlæg
    146
    Jeg vil slå op på p.4 evt. og strikke de 4 p.
    De m. skal jo bruges senere ....

    Strik 1 p ret, fjern hjælpegarnet i modsatte side og strik videre over disse 93 m. Der er nu 186 (210) m på omg.

    Fortsat god dag...
    Hilsen Lene.

  6. #6
    nette strik Gæst
    JO jeg er godt med på at jeg skal bruge maskerne fra hjælpe tråden, senere, jeg læser det sådan at de 4 pind ret er kanten, alså blivende. vil prøve om der er noget på you tube, jeg prøver også at skrive til mayflower men der går måske dage inden der kommer svar. og vi strikkere er jo noget så utålmidige så .............................. hvis der er en HER der kan hjælpe tager vi imod med kys hånd.

  7. #7
    nette strik Gæst
    Mit andet ????????

    Som jeg læser opskriften er ryggen strikket i rib, 1 ret og 1 vr. eller hvad læser I ?????????????

    Det kan min veninde nemlig ikke læse ud fra det, og jeg læser det som om ryggen er i rib. er vi alså ikke.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Når jeg skal slå op med hjælpegarn (bare en hvilken som helst rest garn, jeg har), så tager jeg en hæklenål og laver en luftmaskekæde. Derefter samler jeg så det antal masker op i luftmaskerne, som jeg skal bruge til at strikke med og lader bare hjælpegarnet (luftmaskekæden) være for neden. Ikke pille den op.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    nette strik Gæst
    Tak Lene med det kan jeg jo ikke bruge her. Jeg/vi må prøve os frem. min veninnde er gået igen.

  10. #10
    lis ai Gæst
    De 4 pinde ret strikkes med hjælpegarnet og fjernes helt, når man skal bruge maskerne.
    Det midterste stykke strikkes i rib, når der er lukket af i siderne til ærmegabet.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •