Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 31 til 40 af 40

Emner: Alt vedr. rokke

  1. #31
    Nette Gæst
    Hundeuld; Jeg er bare lige nødt til at tjekke, at du har set mit indlæg herover. Jeg er nemlig lidt i tvivl om, om du har indklippet hele artiklen, eller det kun er en del af den, og at der evt. står andetsteds i artiklen, at rokken er udstillet i Den gamle by.
    Synes bare, det ville være ærgerligt, hvis du tager i Den gamle by, for at se den, og den så ikke er der. :-)

    Nette

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jepper kom forbi idag .. tak for oplysningen, der kommer fluks en ny adresse på GPS...
    Selv om den gamle by også trækker.. vi får se.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700

    Bord-rok

    Hej jeg har set en meget smart bord-rok fra Færøerne - og har tænkt på, om sådan en, ikke kunne laves af en gammel hånddrejet kødhakker?
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Den kunne jeg godt tænke mig at se i brug; man skal bruge den ene hånd til at dreje og så kun en hånd til at holde ulden ??? Er det en du ved hvem har ?
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #35
    Rysse Gæst
    Jeg syntes at den ligner en spolemaskine.

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Ja, Rysse! Sådan én har jeg set i Gudumholm. Der er nogle af mine vævevenner, der spoler garn op på papirruller, fordi de har en speciel skytte til deres væv, hvor man lægger en garnspole ned i skytten.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Ja Strikkelene, nu du nævner det, så tror jeg også jeg har set det.

    Men denne her skulle kunne spinde uld. Desværre så jeg den ikke spinde, da den havde sat sig fast. Hende der havde den med, fortalte at hun havde arvet den fra sin far - og hun kunne huske, at han sad og spandt med den ved køkkenbordet, da hun var barn.

    Så det er en fra Færøerne?

    Jeg synes bare den er smart, den kan jo tages med overalt
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Nu er jeg blevet nysgerrig. Tror I det er en spolemaskine, han har siddet og spundet med?
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  9. #39
    Rysse Gæst
    Det er muligt - jeg ved det ikke. Men det billede du har sat ind ligner en spolemaskine, dog har jeg ikke set en spolemaskine med den runde flade plade på tidligere. Mon det kan være en "moderniseret" udgave han har brugt.

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Nej, det er den på billed han har brugt. Efterhånden har jeg overbevist mig selv om, at det er en spolemaskine, som er blevet brugt til at spinde med.

    Tænker det godt kan lade sig gøre f.eks hvis du har børn til at dreje håndtaget . Hvilket i sig selv er ganske genialt!
    Spelsauen
    varmestuestrikker

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •