Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 40

Emner: Alt vedr. rokke

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Alt vedr. rokke

    Efter at jeg er begyndt at interessere mig for, hvilken rok, jeg mon skal ha' købt, er jeg faldet over adskilligt interessant, bl.a. denne side, som jeg jo selvfølgelig synes hører hjemme her med et link.

    http://www.lemvigh.net/rokke.htm
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Ashford rok skal du købe, den der hedder tradionel, den kan tåle at komme udenfor og blive slæbt rundt over alt, og den kan vores "mænder" næsten altid flikke sammen hvis den går i stykker, hvis vi ikke selv kan Man kan altid få reservedele til den.
    Og dernæst, kig på QXL der kan du mange gange finde en til en rimelig pris.. Og skynd dig så at få fat i en, så du kan komme i gang....
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Laurine

    Tak for dine gode råd.......skulle du falde over en, inden jeg selv gør, må du meget gerne lige gi' mig et praj. Jeg vil selvfølgelig gerne ha en, der osse ser ordentlig ud
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet rokkesen

    Arbejdsrok der ser godt ud, du må da have dig 2
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Laurine

    Tjaaae måske, lad os nu se, hvor ivrig jeg bli'r, rokkesen, det kan jo være, jeg prioriterer den, der ser godt ud, den hygger jo i hvertfald i stuen, sammen med min nye bedstemorkurvestol med lammeskindet jeg er jo en frygtelig hyggefis, ved du nok
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet nette stormlund

    Hej Laurine!

    Ribe-rokken er kendt for at være flot - og det er den. Men jeg vil ikke anbefale dig at købe en. Jeg drømte selv om en, men er fuldstændig frafaldet den tanke, efter nærmere bekendtskab.

    Der er en del problemer med dem - og de er tunge som et ondt år. De er lavet af massiv ege-træ.

    så er de 5 gange så dyre som en ashford, og laver hårdere garn.

    Jeg synes i den grad mine to ashford pynter ved vores pejs i hyggekrogen. Så hop du bare på sådan en.

    Du kan ind imellem finde billige rokke i dba, som ikke er en ashford. Jeg har netop fået overtalt en dame, jeg hjalp med at spinde, til at stille sin væk, og i stedet købe en ashford. For første gang længe får hun lavet ordentlig garn. Man kan ikke indstille trækket på de rokke - og får derfor ofte overspundet og overtvundet sit garn alt for meget. Det bliver som sejlgarn. Lige p.t. er der en billig ashford dobbeltsnorsrok til salg i Horsens i dba - for 600 kr. Den ser fin ud på billedet - og hvis jeg var dig ville jeg virkelig overveje det,

    Så se dig for - og lyt til Hundeulden. Det gjorde jeg - og det har sparet mig for mange problemer.
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Laurine

    Tak ska' du ha' Nette, jeg agter i allerhøjeste grad at lytte til Hundeulden, for jeg har jo ikke begreb skabt om rokke. Jeg ved som sagt jo heller ikke hvor meget det bliver til, men hyggen i pejsekrogen kan vi jo altid bruge. Lige nu er alle mine kreative celler pakket i kasser, så det haster jo heller ikke mere end det jawer. Jeg skal nok være forsigtig Jeg har jo osse det problem at vi ikke har bil, og derfor ikke bare kan hente den hvorsomhelst.
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Sådan en rok kan da godt fragtes i en bus eller tog, jeg har haft min på min cykel 4 km, det gik fint...
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet nette stormlund

    Så er det da en fordel det er i Horsens - hvor man let kommer til i tog
    Jeg har hentet mine to i hhv. Vordingborg og Kalunborg, og det er ret langt at køre. Men gode, billige rokke hænger ikke på træerne.......
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Husk der skal være mindst 3 spoler til og et spoletræ for ellers kan du ikke komme igang....
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •