Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Ny rokker.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Nov 2008
    Geografisk sted
    Broby, Fyn
    Indlæg
    12

    Ny rokker.

    En drøm gik i opfyldelse. Jeg har pr. 1-10 i år erhvervet mig en rok. En brugt en.
    Og sammen med rokken fulgte der et par poser med uld. Så var det bare at komme i gang.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jamen så glæder vi os til at se hvad du får lavet, du kan kigge her, hvis der lige er noget du ikke kan finde ud af http://hundeuld.dk/spinde1.html
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Tillykke med rokken. Det vil blive mere guld for hver gang, du bruger den. Vær ikke bange.............kast dig ud i det, og inden længe vil du være en sand mester!
    Hilsen Strikke Marie

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    28 Nov 2008
    Geografisk sted
    Broby, Fyn
    Indlæg
    12
    Her er så noget af det første garn jeg har spundet, det blå er af noget indfarvet uld der fulgte med rokken.
    Det hvide er fra krydsnings får merino og gotlænder, rigtig blødt.

    Hundeuld: Tak for linket, jeg har været der inde og kigge. Min mand har spurgt mig om hvornår jeg skal indøve rytme. Det har jeg sørme glemt at gøre
    Strikke Marie: Jeg må sige jeg sprang lige ud i det. Har siddet mange nætter og slappet af ved rokken. (Når kroppen gør ondt.)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Det ser godt ud. Jeg kan give dig et lille tip: når du hasper dit garn af spolen, så lad det sidde natten over på haspetræet, så det beholder strækket. Man kan nogle gange "rette" lidt for meget sno på den måde. Kan se at dit garn snor sig lidt efter det er taget af, det kan enten være at man har trådt for hårdt til eller at det som sagt bare lige er taget af spolen.
    Det er altid en kæmpe øvelse at få hjulet til at gå så langsomt som muligt uden at det går i stå og rytmen brydes - især hvis man har et lille hjul.
    Men det kommer jo også an på om det er til strikkegarn eller ex. til vævning.
    Man kan også rette lidt på det ved at vælge det rette strikkemønster, så garnet kommer i balance igen.
    Garn, der er snoet lidt meget skal man nok passe på med at strikke på rundpinde (rundt) alt efter om det er spundet den ene eller anden vej. Man kan forstærke snoet ved at strikke rundt, så strikketøjet "drejer", eller faktisk sno garnet lidt op hvis det er spundet den anden vej i forhold til hvordan det snoes på strikkepindene.
    Man kan afbalancere sit garn ved at strikke frem og tilbage på alm. pinde.
    Ja, det er en stor verden af detaljer at bevæge sig ind i - men det er sjovt.
    Hilsen Strikke Marie

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •