Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 29

Emner: luciakjole hjælp

  1. #11
    lis ai Gæst
    Sus hen på det nærmeste fritidshjem eller hos spejderne og spørg om du kan låne en luciakjole.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2010
    Geografisk sted
    Hørsholm
    Indlæg
    64
    Jeg ville ikke bare overlade udgifterne til skolen. De fleste ville nok gerne give deres børn 1,5 meter lagenlærred med, men det sætter mange forældre i en trist situation, hvis det forventes, at de kan sy en kjole. Og stakkels de børn, der så må melde fra alene fordi moren ikke kan sy.

    Desuden kunne jeg forestille mig, at hvis en pige havde fået syet en luciakjole af eget stof, så ville hun også have den med hjem bagefter til at lege med. Og så ville samme problem opstå året efter.

    Men det er da lidt af et dilemma, hvis man gerne vil holde liv i nogle hyggelige traditioner.

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    25 Mar 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    397
    Kan kun sige at vi også selv skal levere kjolen, når vores børn skal gå Lucia-optog i 3. klasse, og det har ikke været et problem hidtil eller givet anledning til "modstand".
    Husk at smile til verden - så smiler verden til dig.
    Medlem af føs'dags-gruppe 2

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    02 May 2010
    Geografisk sted
    6710 esbjerg v
    Indlæg
    80
    Nej problemmet er som skrevet ovenfor at jeg først får det at vide igår søndag på vores Intra og jeg er ikke skide god til at sy så skal virkelig lige tage mig sammen for at nå det til imorgen tidlig.
    Derudover syntes jeg at skolerne er i evigt pres omkring deres udgifter og hva ressourcer lærerne har at gøre med. Heldigvis er jeg ikke lærer som skal arbejde under de vilkår som kommunen sætter men tilgengæld er jeg pædagog indenfor special området med voksne og det er sørme ikke et hak bedre med ressourcerne der. Men men ude i god tid er en fordel :-)

  5. #15
    Inger1 Gæst
    Tjae det er lidt træls og havde du boet i nærheden af mig så kunne vi såmænd i et ruf lave en kjole til datteren.
    Husk på det er d. 13 dec. hvert år.
    Måske skulle du købe en her til næste år for det kan man ikke sy den for.
    http://www.skolesmart.dk/product.asp?product=1221

    Inger

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Bortset far jeg syntes det er MEGET kort varsel så er jeg af den mening det er GODTa forældre involveres i deres børns hverdag på/i skolen... Vi har selv af samme grund valgt en friskole hvor den involvering er en naturlig ting. Ved godt man i forlkeskolerne ikke er helt så vandt til det men - heldigvis - kommer det mere og mere. Jeg syntes jeg oplever fra mine børn at det betyder rigtig meget man er med i deres hverdag.... AKA viser interesse for deres skolegang - lige andet end hvis man er utlifreds med hvad lærerene kan/ikke kan....
    Jeg har mere end een gang hørt denne : Gud... Har i valgt en friskole?? Ja JEG har betalt over mine skattepenge een gang så det vil jeg i hvert til fald ikke igen - og desuden skal man også en hel masse på sådan en friskole og det gider jeg ikke...
    Så det er vel ikke kun de rammer kommunen stiller op med der skal arbejdes under men også forældres forventning til hvad man skal stå til rådighed med overfor det enkelte barn...

    Vores kjoler er betalt af skolen og nogle forældre meldte sig sammen med et par lærer til at sy til hele flokken - vi ved ca hvor mange piger der er med hvert år så der er lidt i overskud.

    Sådan har vi også fået skaffet en veludstyret kostumekælder - gennem 10 år var ALLE forsamlet en lørdag op til en teater uge hvor man lavede kostumer og det er nu sådan vi IKKE er det mere fordi man har været hele vejen rundt lige fra svaner til de hellige trekonger ;-) og de der ikke kan sy de kan nok noget andet for man skal jo også have kaffe osv sådan en dag...

    Jeg tror jeg har hørt man i de kommunale skoler efterhånden også begynder at lave sådanne fælles projekter og det mener jeg er rigtig godt fordi det skabre et sammenhold og en ansvarsfølelese - også fra børnenes side - at det er ting man selv har været involveret i....

    Men igen... BESKED I GOD TID...

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    02 May 2010
    Geografisk sted
    6710 esbjerg v
    Indlæg
    80
    Pyha så fik jeg lavet en luciakjole :-) min datter er meget tilfreds

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Må vi se hende i den?
    og Julemor

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Dejligt for jer. Tillykke med det. Ofte er de unger jo ret tilfredse med os - bare de ved vi har gjort hvad vi kunne ;-)

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    02 May 2010
    Geografisk sted
    6710 esbjerg v
    Indlæg
    80
    DSC04468.jpg Sådan blev resultatet..Er selv tilfreds med den bortset fra halsen som jeg ikke helt kunne få ordentlig. Men har da også syet en lille flæsekant på

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •