Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 29

Emner: luciakjole hjælp

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    02 May 2010
    Geografisk sted
    6710 esbjerg v
    Indlæg
    80

    luciakjole hjælp

    Hjælp jeg har fundet ud af at min datter ikke får en luciakjole fra skolen af og nu står hun og skal bruge en til tirsdag morgen. Er der nogle der har en let model jeg kan sy. Syning er ikke min stærke side...

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Underligt, at de så ikke uddeler en vejledning...

    Nå men er du helt på spanden, så en hvid bluse kombineret med et hvidt lagen, som du klipper hul i til hovedet/syr langs siderne op til armhulerne (ikke for lille ærmehul) og bånd om livet.
    og Julemor

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    De burde da have et sæt kjoler på skolen. Hos os satte nogle sydygtige sig i fællesskab og syede kjoler til X antal piger fra 3. til og med 6. klasse som så genbruges år for år - og fornyes når det er nødvendigt...

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    02 May 2010
    Geografisk sted
    6710 esbjerg v
    Indlæg
    80
    Ja årsagen til der ikke er kjoler nok er fordi der er kommet 300 nye børn på skolen i år og derfor har de ikke nok til alle. Og det blev så lige min datter der måtte undvære...

  5. #5
    Inger1 Gæst
    Alt om håndarbejde Ingelise Nr. 11. 2003 der er Lucia kjole fra 4 - 10 år. Når den er klippet vare det ½ time at sy sammen.

    Inger

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2010
    Geografisk sted
    Hørsholm
    Indlæg
    64
    Prali

    Synd at skolesystemet er så tungt. En håndarbejdslærer kunne snildt samle nogle af de store piger, der hurtigt kunne sy de manglende kjole. Så blev det pludseligt også et fælles skoleprojekt.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    02 May 2010
    Geografisk sted
    6710 esbjerg v
    Indlæg
    80
    Det blad kan jeg ikke finde overhovedet...Ja forældrene skal være meget involveret idag for at barnets skolegang kan blive god...

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    ØV ØV ØV det er da bare ikke godt nok fra skolens side.
    Men desværre er det sådan at der bliver sparet hvor de kan, (desværre tit også der hvor de ikke burde)
    Jeg håber SÅÅÅÅÅ meget at du finder en løsning

    Det med at få nogle i håndarbejde til at hjælpe med at sy, ville desværre ikke gå på vores pigers skole. Der har de nemlig kun håndarbejde i 4. og 5.klasse
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  9. #9
    Tilmeldingsdato
    25 Mar 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    397
    Er faktisk ikke enig i at det er skolens "skyld". Hvis man står i den situation at man skal spare X antal penge (hvilket jo i sidste ende er "dikteret" af den enkelte kommune), så er der vel ik' noget at sige til, at det er stof til Lucia-kjoler der bliver nedprioriteret til fordel for fx nye bøger. Bare min mening. Synes alt for tit forældre er for hurtige til at give skolen og lærerne skylden for diverse............... istedet for at bakke op og tale positivt.
    Husk at smile til verden - så smiler verden til dig.
    Medlem af føs'dags-gruppe 2

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Det har du ret i. Det var nu heller ikke det jeg mente, DAMN jeg er et fjols til at formulere mig på skrift

    Jeg mente, at det var for dårligt at de først melder det ud så sent. Det er jo ikke alle forældre der har midler (tid/ penge/kunnen) til at trylle en luciakjole frem på et par dage

    Men når det så er sagt, så synes jeg stadig at det er forkasteligt at der bliver sparet så meget på skole/ ældrepleje/ institutioner
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •