Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 14

Emner: Grannystripes - skævt

  1. #1
    Thekanden Gæst

    Arrig Grannystripes - skævt

    Åh, jeg er ved at opgive mit allerførste projekt ud i hæklingens kunst.
    Jeg hygger mig ellers godt med det.
    Nå, men det er et grannystripes tæppe som jeg er igang med.
    Problemet er at det buer mere og mere. Kanten er vel ca. 5 cm kortere end den række jeg er i gang med.
    Næste problem er, at de to sider også er igang med at blive skæve. Lige nu omkring 1 cm kortere end startrækken.
    Jeg har talt mine stangmaskegrupper og der er lige mange. Så er det mon bare begyndervanskeligheder med stramning?
    Jeg er lige ved at kyle det hele i skraldespanden......det ender jo vifteformet på den her måde!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    27 Feb 2011
    Geografisk sted
    Amager
    Indlæg
    162
    Hej
    Jeg er sååå dårlig til at forklare men her måske
    http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi...n&categoryid=2

    jeg er lige så dårlig til at linke,så hvis de ikke virker ,så ind på drops,tips og triks- hækling og så komer der en videoo med de der striber

    Håber de kan hjælpe dig

    musen

  3. #3
    Thekanden Gæst
    Tak Musen.
    Jeg er i fuld gang med striperne og det går som sådan fint med det.
    Problemet ligger i at det bliver skævt, både siderne og rækkerne buer mere og mere. Så det er som sådan ikke hvordan jeg skal gøre, men hvad jeg mon har gjort forkert siden det buer på den måde.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Kan du sætte et foto ind?

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2009
    Geografisk sted
    Haslev
    Indlæg
    160
    Måske er det fordi din opslagningskant er for stram. Prøv at lave luftmaskerækken med en hæklenål, der er 1 nr. større, og når du så skal hækle i luftmaskerækken, går du tilbage til den oprindelige hæklenål
    hilsen Pjevs

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Hej Thekanden.

    Jeg kan se at du er fra Nordsjælland, nu ved jeg jo ikke hvorfra, men hvis det er i nærhedden af Helsingør, og du har tid/ lyst, så skal du være velkommen til at komme forbi hos mig. Så vil jeg gerne se på problemet og om jeg kan hjælpe dig
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  7. #7
    lis ai Gæst
    Nu ved jeg ikke lige hvilken opskrift du hækler dit tæppe efter.
    Men almindeligvis når man hækler granny stripes skal man slå løst op med dobbelt garn og derefter hækle videre med enkelt garn, for at kanten ikke bliver for stram.

    Hvis du har 1 luftmaske mellem grupperne af stangmasker kan det være du har glemt nogen af dem. Ligeledes skal du så huske den ene luftmaske ekstra i siderne.

  8. #8
    Thekanden Gæst
    Tak for svar.
    Jeg bruger denne opskrift: http://tusindfryd-blog.blogspot.com/...god-start.html og http://tusindfryd-blog.blogspot.com/...pskriften.html

    Så jeg vender med 3 lm. Og jeg har slået op med dobbelt tråd og løst (synes jeg selv, men det var måske ikke nok...).
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #9
    marion Gæst
    Så vidt jeg kan se, ligger fejlen i 3 række der mangler du den sidste gruppe ud mod kanten sådanne ser det ihvertfald ud når jeg ser på billedet bare et bud, men er ret sikker på, at det er den måde, som du slutter på, du kommer ikke langt nok ud...

  10. #10
    lis ai Gæst
    Jeg mener, at Marion næsten har ret (undskyld Marion) bortset fra det for mig at se er den anden orange række, der mangler 1 lm og 3 stgm i det sidste hul.
    Du kan evt hækle den sidste stgm i toppen af de 3 lm.

    Hvis du ruller godt ned af tusindfryds side med opskriften kan du se, hvordan hendes side på tæppet ser ud.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •