Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Flytte billeder og dokumenter mellem computerne.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833

    Flytte billeder og dokumenter mellem computerne.

    Jeg har flere ting, jeg gerne vil flytte fra min gamle bærbare computer til den nye (og nogle af tingene videre ud på cd-rom'er). Min cd-del på den gamle computer virker ikke længere og jeg har ingen speciel ledning, jeg evt. kunne bruge. Men jeg har et par usb dimser, som jeg gerne vil bruge til at flytte tingene med. Jeg har været inde i "hjælp" og mit kontrolpanel, for at finde ud af, hvordan jeg får tingene ind og ud af usb dimsen. Men jeg kan ikke finde ud af det. Jeg regner med, at jeg skal slette tingene fra usb dimsen, når jeg har flyttet dokumenterne/billederne, så jeg kan flytte noget mere. Jeg har fundet ud af så meget, at jeg skal have et kodeord til usb dimsen. Jeg ved godt, at jeg ikke er nogen computer ekspert (kun lidt til husbehov). Men burde jeg ikke kunne finde ud af sådan nogle småting selv (uden at være ekspert)?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Hej Strikkelene

    Har du prøvet at gemme dine filer/ data/ billeder på USB sticken, lige som hvis du gemmer på dit C-drev på din PC. Så kan du kopire dem over på den nye PC. Når du sætter USBen' i den nye PC kan du gemme dem på dit C-drev der
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Jeg tror ikke du skal ha' noget kodeord til din "usbdims".

    Men undersøg lige først om der er noget på den i forvejen.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Ja, der er noget brugsanvisning på den, som forvirrer mig. Men det tror jeg ikke, at jeg må slette. Jeg har forsøgt at gemme noget, men det vil lige som ikke lade sig gøre. Når jeg tror, jeg har gemt noget på den og sætter den ind i den anden computer, så får jeg besked på, at der ikke er noget på den.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Når jeg flytter noget til en USBnøgle, højreklikker jeg på billede/fil/mappe og vælger SEND TIL ----SMUT Carlo så er det flyttet.

    Håber du hitter ud af det - det er ski' da noget træls noget at bøvle med.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det vil jeg lige prøve.

    Tusind tak, Bedstemor! Jeg fandt lige det rette sted og nu har jeg en del af en opskrift i min usb nøgle.

    Nu har jeg taget en masse over i usb nøglen. Jeg vil starte den nye computer og se, om jeg kan få tingene ind i den.
    Hurra! Jeg er ved at fodre dokumetmappen i den nye computer med indholdet fra usb nøglen.

    Tusind tak for hjælpen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Nu er jeg på den nye computer og har lige lavet en mappe i mine dokumenter med håndarbejdsopskrifter i. Så det virkede.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    SÅDAN Lene - du ku' da selvfølgelig godt :-)

    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  9. #9
    Fedania Gæst
    Godt gået!

    Det er altid en udfordring at få ny computer, eller bare at skifte dele i computeren ud. Så skal man sørge for at man får det hele med - men samtidg, at man ikke får alt for meget til at ligge dobbelt...
    Jeg burde faktisk rydde op på min computer snart...

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Tak skal I have!

    Jeg prøvede at slette nogle billeder i går aftes, som jeg af en eller anden mærkelig grund har både 2 og 3 af inde i mit billed album. Men nogle af dem er af en eller anden grund skrivebeskyttede ???? Jeg ved ikke, hvordan det er sket. Så de kan ikke sletttes. Jeg vil kun have et af hvert over i den nye computer og ud på en CD-rom.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •