Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 26 af 26

Emner: opskrift strømper fra tåen

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Øv, jeg skulle lige pille noget op på min søsters sokker. Men nu ligger de masker, jeg skulle strikke midt inde på wiren istedet for ude ved pindene. Hvordan mon det kan lade sig gøre? Jeg skullle jo ikke kunne strikke mere på den ene strømpe end på den anden, da man jo strikker skiftevis på den ene og den anden samtidig. Den eneste løsning er nok at hive strikkepinden helt ud og tage den en anden vej gennem maskerne.

    Det er dem, jeg strikker på pind 5.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Nu har jeg fået vendt dem ved hjælp af et par strømpepinde. Så nu kan jeg strikke igen.

    Jeg fik alligevel vendt dem lidt forkert (byttede om på strømpe A og strømpe B). Så nu har jeg flyttet maskemarkøren (sikkerhedsnålen) til den anden strømpe.

    Nu vil jeg ikke have mere bøvl.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Der er noget i bogen, der forvirrer mig.

    Jeg skal tage ud på side 2 af strømperne til vristen, men jeg skal også strikke hælen på side 2.

    Hvordan kan det være??? Vristen er da ovenpå foden og hælen nedenunder foden. Jeg kan bedre forstå, hvis hælen skulle strikkes på de modsatte masker af vristmaskerne.

    Det lyder mystisk.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det er misvisende, at forfatteren siger, at man skal tage ud til vristen. Det er jo på fodsålen, at man tager maskerne ud. Vristmaskerne er de andre masker.
    Men jeg kan godt forstå, at det er fordi, der skal bruges mange masker til hælen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg førsøgte på den første hæl på en af min søsters sokker. Jeg lod være med at stramme maskerne der, hvor man vender, for ellers ville der komme store huller. Jeg synes nu alligevel, at jeg fik lavet nogle grimme huller. Så jeg må nok strikke baglæns og prøve igen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Nu er det 3. par jeg er ved med denne metode. Men jeg er glad for, at par nr. 2 og 3 er til migselv. Jeg bliver aldrig god til den dumme hæl. Selv om jeg strammer maskerne lidt, når jeg skal vende, så får jeg alligevel lavet nogle store, grimme, klodsede masker, der hvor jeg bagefter strikker over alle vendingerne. Og mine overgange fra hæl til vrist (nu jeg er ved skaftet) bliver også grimme. Jeg ville ikke være bekendt at give sådan nogle sokker væk. Heller ikke til varmestuestrik.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •