Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Et spørgsmål til Sandnes duet, den kraftige i farvem marineblå.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115

    Et spørgsmål til Sandnes duet, den kraftige i farvem marineblå.

    Er jeg virkelig den eneste der har fået ødelagt strikketøj og fået marineblå hænder af at strikke med det.
    Jeg svedet ikke særlig meget i mine hænder og jeg har aldrig før oplevet magen til afsmitning.
    Er det bare mig, firmaet siger at de aldrig har haft reklamationer før så jeg undrer mig bare.
    KH Lene
    KH Lene Gammelmor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Jeg har ikke prøvet det garn, men jeg været ude for en så kraftig afsmitning ved Evillagarn købt ved Impaz - den mørkegrønne.


    Jeg fik tilbud om at få andet garn, eller pengene retur uden hun havde set garnet eller mine hænder - men da det jo er i bundter, skyllede jeg garnet til vandet var klart. Skulle bruge netop den farve.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2008
    Geografisk sted
    5471 Søndersø
    Indlæg
    146
    Citat Oprindeligt indsendt af Gammelmor Se meddelelser
    Er jeg virkelig den eneste der har fået ødelagt strikketøj og fået marineblå hænder af at strikke med det.
    Jeg svedet ikke særlig meget i mine hænder og jeg har aldrig før oplevet magen til afsmitning.
    Er det bare mig, firmaet siger at de aldrig har haft reklamationer før så jeg undrer mig bare.
    KH Lene
    Jeg har strikket i lilla og har ikke haft problemer.
    Mange strikkehilsner fra jettefb

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115
    Det lyder som om det bare er den marineblå. Nå, det laves ikke mere, det er bare superærgerligt med det ødelagte strikketøj.
    KH Lene Gammelmor

  5. #5
    fredsminde Gæst

    Smiler

    Jeg tænker umiddelbart at det måske var en god idé at lægge garnet (det strikkede) i noget håndvarmt vand med opløst opvaskesalt ( 1-2 tsk.) og eddikesyre (ca 5-10 ml)
    Varme det op til 90 grader ca ½ time - UDEN at røre rundt
    Hold undervejs øje med om vandet bliver klart eller lysere
    Hvis det bliver klart har garnet optaget alt farven og der kan slukkes under gryden
    Hvis det "kun" bliver lysere - så tilsæt mere eddike og lad det stå lidt længere
    Lad derefter garnet ( det strikkede) stå i gryden med det varme og køle af
    Derefter kan det skylles i håndvarmt vand og evt centrifugeres og tørres

    HUSK AT DER IKKE MÅ BRUGES HVERKEN GRYDE ELLER ANDRE REMEDIER DER BAGEFTER SKAL BRUGES TIL MADLAVNING

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •