Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Skråbåndskant med strop?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304

    Spørgsmål Skråbåndskant med strop?

    Hej med jer.

    Jeg er godt igang med årets julegaver der bl.a. er grydelapper til en grandkusine i USA.

    Men nu sidder jeg så her og kan ikke helt finde ud af hvordan jeg laver stropper i dem.

    Jeg åbner skråbåndet og syr det fast langs kanten fra forsiden, vipper om på bagsiden og syr så med bittesmå sting båndet fast (på begge sider det syntes jeg er pænest).

    Men hvordan laver jeg en pæn strop? tænker at det skal være af skråbåndet og i forlængelse af kanten så det hænger sammen...

    Hjælp?!

    Mafalda

  2. #2
    symadammen Gæst
    Jeg bruger små ringe som stropper f.eks. af træ eller metal
    Hvis du absolut vil lave strop at skråbåndet, så kan du lave en løkke, som du syr fast ind under skråbåndet og vipper op og så næster det fast i overkanten

    Håber du forstår min forklaring

  3. #3
    Elise Gæst
    Jeg er også ved at sy grydelapper og gør som Symadammen foreslår: Jeg klipper 15 cm skråbånd - syr en stikning for at samle båndet - bukker det som en løkke - lægger den ind under skråbåndet, når båndet er syet på grydelappen (FØR det er vendt om og syet fra bagsiden) og syr så lidt frem og tilbage på maskinen, så stroppen vender rigtigt. Og så syer jeg skråbåndet fast fra bagsiden i hånden.

  4. #4
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Mafalda Se meddelelser
    Hej med jer.

    Jeg er godt igang med årets julegaver der bl.a. er grydelapper til en grandkusine i USA.

    Men nu sidder jeg så her og kan ikke helt finde ud af hvordan jeg laver stropper i dem.

    Jeg åbner skråbåndet og syr det fast langs kanten fra forsiden, vipper om på bagsiden og syr så med bittesmå sting båndet fast (på begge sider det syntes jeg er pænest).

    Men hvordan laver jeg en pæn strop? tænker at det skal være af skråbåndet og i forlængelse af kanten så det hænger sammen...

    Hjælp?!

    Mafalda
    Jeg laver et halvt 8 tal i hjørnet, når det er i forlængelses af båndet for det er vist det du spørger om.

    Inger

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Inger1 ja det lyder helt rigtigt det må jeg prøve....for jeg er ikke rigtig tilhænger af at sætte en strop på før kanten fordi jeg syr alt i hånden!

    I andre tak for buddet, det er bare for tykt til håndsyning :P

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •