Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 26 af 26

Emner: Anbefale broderikursus

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    06 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    77
    Hej Kirsten
    Din stabiliser-serie affødte et par spørgsmål:
    Bruger du også broderirammen til at klemme fast på "normal" vis? Hvis ja, til hvilke typer af projekt?
    Hvilke egenskaber har Filmoplast foruden at klæbe?
    Hvorfor har du udvalgt netop Filmoplast fremfor de mange andre på markedet?
    Jeg har set forskellige amerikanske tutorials; der refereres jævnligt til "poly-mesh" - ved du hvad det er?
    Mange hilsner
    Myre

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Citat Oprindeligt indsendt af Myre Se meddelelser
    Hej Kirsten
    Din stabiliser-serie affødte et par spørgsmål:
    Bruger du også broderirammen til at klemme fast på "normal" vis? Hvis ja, til hvilke typer af projekt?

    Lige nu kan jeg ikke komme på hvornår jeg sidst har spændt noget fast i rammen ;)

    Hvilke egenskaber har Filmoplast foruden at klæbe?

    Det fungere som rivevlies. alså det skal ikke klippes væk.

    Hvorfor har du udvalgt netop Filmoplast fremfor de mange andre på markedet?

    Det var det jeg fandt til en betalbar pris - bruger en del og derfor køber jeg store ruller af gangen.

    Jeg har set forskellige amerikanske tutorials; der refereres jævnligt til "poly-mesh" - ved du hvad det er?
    Nej det kender jeg ikke, men der findes jo ikke et endegyldigt svar på hvad man kan og skal bruge, så du skal prøve dig frem, og finde det der passer til dine projekter og temperament.

    Jeg endte ud i klæbevliesen fordi det er så nemt at placere broderiet lige hvor man gerne vil have det og det er super når der skal broderes på færdigsyede ting som er for små til rammen. Men smag og behag er forskellig.

    Desuden bruger jeg den vlies der er stoflignende til lace - den synes jeg er meget bedre end plasten.

    Plasten bruger jeg oven på løstvævet stof når jeg brodere i det - håndklæder, jersey f. eks.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    06 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    77
    Med den stoflignende vlies, mener du da den opløselige (jeg tænker ja, når du tale om lace)

    Jeg synes også at klæbevlies er attraktivt. Som du selv skriver er det dog hammerdyrt så man tænker sig om inden man investerer i ½ kilometer. Jeg vil lige checke din anbefale webshop.

    Tak for hjælpen.
    Mange hilsner
    Myre

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    27 Dec 2010
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    120

    Smiler

    Citat Oprindeligt indsendt af Knhobby Se meddelelser
    kan du ikke bare lave dit broderi og så klippe det ud så det passer til flasken og sætte bånd på.
    Tak har fundet et, jeg skal bare lige fjerne nogle sting
    Prinsessen

    http://rokken3.dk/forum/images/smilies/engel.gif

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Citat Oprindeligt indsendt af Myre Se meddelelser
    Med den stoflignende vlies, mener du da den opløselige (jeg tænker ja, når du tale om lace)


    ja selvfølgelig - glemte at skrive det - kan også fåes samme sted som det andet.

    Jeg synes også at klæbevlies er attraktivt. Som du selv skriver er det dog hammerdyrt så man tænker sig om inden man investerer i ½ kilometer. Jeg vil lige checke din anbefale webshop.

    Ja det er dyrt men man behøver ikke et nyt stykke hver gang der kan laves rigtig mange lappeløsninger som på billedserien. g det vil sige at jeg ikke smider noget ud men har en kasse med det jeg klipper fra , hvørner osv. det bruger jeg til at lappe huller med, så ingen spild næsten

    Tak for hjælpen.
    det var så lidt bare spørg
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    11 Dec 2008
    Geografisk sted
    Taastrup
    Indlæg
    21
    Hejsa tak for dit link Knohobby, det kan jeg bruge
    hilsen
    annlin

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •