Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Sybog

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444

    Læs her Sybog

    Jeg ved ikke om det er det korrekte sted, jeg skriver her, men jeg prøver.

    Er der nogen, der har erfaring med Politikens Sybog?

    Den har været billigere end nu, kan jeg se på nettet, men nu er den dyr igen.

    Den skal bruges til en, som har fået symaskine, og skal til at lære at sy på symaskine HELT fra bunden.

    Er denne bog brugbar til det, eller er der andre forslag - jeg tænker på om der findes en bog for sy-dummies eller Lær at sy på symaskine eller andet.

    Jeg har set i Kigkassen. Der er en der er noget om sting, men om den er for sy-begyndere, ved jeg ikke.

    HJÆLP :-)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    77
    Jeg kan godt lide Lademanns sybog, som sidst er set til 200 Kr. Jeg har både Lademann's og Politikens og foretrækker førstnævnte for sine billedserier og tiltalende lay-out. Det er en bog man kigger i for hyggens skyld. Politikens har tegninger i ensformige farver og et (synes jeg) rodet lay-out, der gør at man (jeg) nemt bliver lidt utålmodig.

    Lademanns er tilsyneladende oversat af en udenlandsdansker med et begrænset ordforråd. Sprog-røgtere kan blive irriterede over det, men jeg synes alligevel godt om den.
    Mange hilsner
    Myre

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    77
    ...og så tog jeg lige et kig i begge bøger igen. I Lademanns er der afsnit om brugen af symaskinen, vejledning i mønsteroplægning, helt basale sømteknikker samt en omfattende indføring i forskellige stoftypers egenskaber. Det er langt den bedste bog til en begynder, men der er også masser af "foder" til den øvede, når den tid kommer. Jeg er meget glad for min Lademann.
    Mange hilsner
    Myre

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    16 Nov 2011
    Geografisk sted
    søborg
    Indlæg
    4
    Jeg har begge bøger og må indrømme at det faktisk først nu hvor jeg er ude i de mere avancerede ting at jeg overhovedet bruger bøgerne. Fra start brugte jeg syvejledningen til mønsteret og min manual til symaskinen.
    Sidst redigeret af mal-mor : 07-12-2011 kl. 18:51 Årsag: stavefejl

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •