Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 19 FørsteFørste 1234567814 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 188

Emner: Nye færdige tasker

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    14 Jul 2011
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    158
    Hej 2ve2ve :-)

    1000 tak for de søde ord 2ve2ve :-D.
    Længe siden.... :-). Ja, jeg har set Føtex's punge og de er da ikk lige helt billige :-O... Jeg tror, at der er nogen, som har fået øjneneop for, at det vi andre sidder og fletter, nok ikk er sååå dyrt alligevel, sammenlignet med føtex's priser på de to str punge, de har :-).

    Jamen du må jo igang igen 2ve2ve .-). Måske skal vi mødes og tage en flettedag sammen en dag ?

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    14 Jul 2011
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    158
    MissCreativ... Jeg bruger den brede tape fra Tiger og taper kun forsiden af papiret, hvis det skal have tape. Der er noget, såsom kaffeposer, chipsposer osv, som ikk behøver at få tape på, da det er vandafvisende i sig selv :-D. Jeg har dog en stor rulle selvklæbende folie til at ligge, men det har jeg ikk prøvet at bruge endnu. Jeg vil lige have brugt alle de ruller tape, jeg har først *ggg*

    Håber at det gav dig lidt svar ?? :-D

    Flettehilsen
    bech23

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    14 Jul 2011
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    158

    Nyt fra mig feb.2012

    Så er der lidt nyt herfra igen *SS*. Jeg har fået lavet en lille smule siden den sidste taske ( den med klappen ), men da jeg jo lige har et forestående bryllup til maj, at tænke på nu, så går fletteriet lidt langsommere pt .
    Desuden er jeg blevet spurgt, om jeg ikk kunne tænke mig, at få et bord til et loppemarked, som afholdes i vores boligforening 6.3 og der kom jeg sgi til at sige "Jatak" . Så der SKAL altså lige flettes et par tasker / punge mere, så der er noget at fremvise *ggg*. Nå, jeg når jo nok det hele, mon ikk ?

    Her er de sidste nye fra mig :



    Hanken på den sorte taske er lavet af dåseclips.......
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #34
    Fedania Gæst
    Hvordan søren er dåseclipshanken sat sammen? Det ser vildt godt ud, men jeg kan ikke helt gennemskue hvordan du har bikset det sammen :)

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    14 Jul 2011
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    158
    1000 tak søde Rysse :)

    Ang. hanken : Jeg har nappet den lille split af, som nogle gange sidder på, hvis den ikk er røget af, når clipsen vrides af dåsen ( en lille rund en ) med en tang. Derefter gjorde jeg det, at jeg med en tang klippede en revne i den brede ende af clipsen. Da det var gjort ved ca 320 stk, begyndte jeg at sætte dem sammen 5 og 5, efter hønseringe pricippet. Starten på remmen er 5 hele clips, derefter vrides en clips ind i hver enkelt af de hele i den tyndeste ende. Og sådan fortsættes med de resterende 4 clips. I næste omgang gøres det samme i de clips, som lige er sat på og sådan fortsættes til kæden er ønsket længde :-)

    Gav det nogen mening ??? Ellers må I sige til *SS*. Jeg kan lave en DIY tråd, når jeg får tid. Den er måske nemmere at følge, når der er fotos ved.... Men det bliver ikk lige i dag...

  6. #36
    Rysse Gæst
    En DIY tråd vil helt sikkert være god. men det var nu mere hvordan du satte selve clopshanken på tasken. Er den nittet fast eller hvordan.

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    30 Sep 2007
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    22
    Flotte tasker!!!
    Jeg er også spændt på hvordan den dåseclips hank er sat fast.
    Jeg tror godt jeg forstod hvordan man laver selve hanken, men ikke hvordan man sætter den fast.
    En meget spændende løsning!!!

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Det er rigtig flot men jeg fatter bjælde af hvordan du gør. Tænker lidt om ikke den får "et svagt punkt" når der er klippet hul i ringene ? Men på den anden side er der 5 af gangen så holder de nok. Jeg skal jo bruge nogle noget stærker hanke da det er skuldertasker vi gør i så de skal holde til noget mere vægt

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    14 Jul 2011
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    158
    1000 tak for jeres rosende ord . Hanken er sat fast sådan her :
    Jeg starter med at sætte en nål igennem INDE i tasken mellem to tern. På ydersiden har jeg en lille nøglering klar ( Der er der ingen hul i clipsene, de er simpelthen blevet ført gennem nøgleringen stk for stk - pyyyhhhh ), som jeg fører nålen igennem og derefter ind i samme hul mellem ternene og igennem kanppens andet hul. Så over i knappens første hul igen, ud gennem to tern, ind i nøgleringen, ned i samme hul igen, ind i knappen osv osv osv, til man synes at den er godt sat fast. Jeg hæfter tråden ved at føre den igennem flere tern.

    Der kommer en DIY tråd senere til jer, men har lige lidt at se til de næste dage, så I må bære over med mig

    Janneha... Den er faktisk meget holdbar . Jeg afprøvede den, hvor jeg havde temmelig meget i tasken og det kan slet ikk ses på hanken. Jeg har prøvet at sætte både 3 og 4 clips i en kæde med et fint resultat, men jeg valgte at bruge 5 i denne omgang. Og det har oz noget at sige, hvor lidt / meget man vælger at føre tråden gennem knap og nøglering. Jo mere, jo stærkere bliver ringen jo

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    14 Jul 2011
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    158
    Rysse, jeg har forsøgt at gøre det og håber, at du kan bruge resultatet :
    Der er en sort tråd i nøgleringen som så går ind i den røde knap inden i tasken....
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •