Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Virginias Viftesjal HJÆLP!!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    05 Feb 2011
    Geografisk sted
    oksbøl
    Indlæg
    1

    Virginias Viftesjal HJÆLP!!

    Hej herinde..

    Jeg har hæklet længe nu og mange fede ting, har været herind i et stykke tid nu, men mest "bare" som læser...

    Men nu har jeg et problem.. stort.. problem.. syntes jeg...:)

    Jeg er gået igang med virginias viftesjal med Wilferts garn og det hele. Men gud hvor forstår jeg ikke hvad jeg skal efter 1 omg..

    Ligeså snart jeg når til 6 rk. går det galt.. jeg behøver hjælp...

    håber der er en herinde der kan hjælpe mig... vil så gerne have det sjal...:`(

    Hilsen stine... som håber der er hjælp at hente.. I er jo så dygtige herinde..:)

    Her er link til opskriften:
    http://www.familiejournal.dk/Handarb...viftesjal.aspx

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    198
    NU har jeg siddet og hæklet lidt for at se hvor der kunne opstå problemer, og det jeg kan se som et stort minus ved opskriften, er at de for at spare plads kun har beskrevet den første halvdel af rækkerne så at sige.
    Så skal man selv spejlvende det beskrevne til den sidste halvdel af rækken.

    Jeg synes selv det var noget kringlet at finde ud af, men hvis man holder tungen lige i munden og er omhyggelig med at tælle, er opskriften ok.
    Hvis dette ikke hjælper dig, må du beskrive nærmere hvor det går galt for dig.

    Knus MetteG
    Hjemmestrikkede strømper er en kærlighedserklæring

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Ser det her rigtigt ud?
    Jeg synes det er uklart, hvor mange luftmaskebuer, der skal være imellem vifterne. I LHolte´s tråd ( http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=24746&page=3 ) er der et foto af et færdigt sjal, men det er lidt svært at se starten.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #4
    lis ai Gæst
    Her er lidt tekst fra sidst vi havde det oppe:
    Wilfert laver tit et noget mærkeligt hæklesprog og de har ikke flere billeder i opskrift eller på hjemmesiden.
    Du skal slå de 9 lm op og hækle 2 stgm i den 5.lm fra nålen og slutte med 1 km i sidste m. Vend rækken med 2 lm.
    De 2 lm= 1 stgm, hækl 1 stgm i sammem som de 2 lm. Derefter 7 stm i lmbuen, 2 stgm i mellemrummet af de 2 stg fra 1 rk.(Dette er midten,der markeres med en tråd), 7 stgm i næste lmbue, 2 stg i 2 lm fra buen i 1 række.
    Vend med 2 lm = 1 stg , 1 stg m samme m som de 2 lm, 1 stgm i hver af stg m hen til midten(markeringen) 2 stgm i mellemrummet), 1 stgm i hver af stgm efter markeringen slut med 2 stgm i sidste m.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    04 Sep 2009
    Geografisk sted
    Holte
    Indlæg
    146
    Citat Oprindeligt indsendt af asta Se meddelelser
    Ser det her rigtigt ud?
    Jeg synes det er uklart, hvor mange luftmaskebuer, der skal være imellem vifterne. I LHolte´s tråd ( http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=24746&page=3 ) er der et foto af et færdigt sjal, men det er lidt svært at se starten.
    Jeg har desværre ikke fået noteret ned, hvordan jeg kom på løsningen med den start, men jeg husker helt bestemt, at jeg syntes at opskriften var lettere misvisende, og måtte lave om en del gange indtil jeg fandt rytmen.
    - men da koden først var knækket, var det dejligt at hækle... .0)
    LHolte

  6. #6
    nette strik Gæst
    Den er da vild lækker.

    hvordan gik det ???

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •