Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Bagbeklædning på julekalender

  1. #1
    clahaa Gæst

    Bagbeklædning på julekalender

    Hej Alle
    Jeg håber i vil kunne hjælpe mig herinde. Jeg er nu endelig færdig med at brodere en julekalender til min datter, men ved ikke helt hvordan jeg skal sætte en bagbeklædning bedst på..
    Er der nogen der har en god ide til hvordan man gør det pænest og bedst???

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Jeg har brugt et stykke julestof, bomuld med julemotiver, evt. vliseline på, og så zig-zag'et det sammen. Afslut med at sy kantbånd rundt om.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    18 Mar 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    98
    Jeg plejer at bruge bomuldslærred i en neutral farver, vliseline UDEN lim mellem lagene. Jeg bukker forsiden ind, lægger vliseline på, og bukker bagstykket, så det er ½ cm mindre en forstykket og syr delene sammen i hånden. På bagsiden syr jeg 2 ringe på i den øverste kant til ophængning. Man kan også undlade at sy et lille stykke i hver side og sætte en tynd bambus pind gennem hullerne til ophængning.

    Håber du forstår, hvad jeg mener.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Lisasmom, hvorfor uden lim? Jeg er lige blevet anbefalet lærredsvlies med lim i en forretning, så nu er jeg forvirret.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    18 Mar 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    98
    Fordi hvis du skal vaske julekalenderen risikerer du, at dit broderistof kryber, men det gør vliseline ikke, da det er et kunststof. Hvis du har vasket dit stof inden du broderer minimerer du risikoen.
    Du risikerer også at vliselinen løsner sig ved vask og så får du en ujævn overflade. Jeg ved godt, at man ikke vasker julekalendere i tide og utide, men jeg har i min uddannelse lært forskellige ting om materialer, som jeg bliver ved med at holde mig til.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Tak for den gode forklaring, nu er det lysende klart, hvorfor det skal være uden lim. ;o)

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Jeg kom til at tænke på, om man ikke kan stryge lim-vlieselinen på bagstykket? Så kan man jo skifte det relativt nemt, hvis det skulle blive rynket. Eller er det en dårlig/ubrugelig idé?

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •