Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: strk

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289

    strk

    Jeg er utrolig fascineret af alt det I får strikket og det varme mit hjerte at vide at så mange får glæde af det.


    Hej Thomas mormor

    Er der mulighed for at jeg kan få opskriften på de pulsvarmere du har strikket, super flotte.

  2. #2
    Tina Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Kjelfred Se meddelelser
    Jeg er utrolig fascineret af alt det I får strikket og det varme mit hjerte at vide at så mange får glæde af det.


    Hej Thomas mormor

    Er der mulighed for at jeg kan få opskriften på de pulsvarmere du har strikket, super flotte.
    Jeg blander mig lige

    Her på siden er et par forskellige opskrifter på fingerløse vanter/pulsvarmere

    http://rokken3.dk/forum/local_links.php?catid=224

  3. #3
    Thomas' mormor Gæst
    Kjelfred, den er fundet på Ravelry som gratis opskrift. Må kun bruges til personlig brug. Her er linket:

    http://www.ravelry.com/patterns/library/simple-mitts-2

    Selvom den er på engelsk, er det en meget nem opskrift.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289

    Jeg kom i tanke om, at jeg jo kunne bruge "googles oversætter", men det kniber med at oversætte det hele.

    Jeg er kommet frem til følgende (men det i parrenteserne driller).

    Brug den mindste pindestørrelse til toppen og den nederste ribkant og brug den største pindestørrelse til midten af arbejdet.
    Slå 40 masker op på den mindste pindestørrelse og strik 20 omgange (K1 P1) rib.
    Strik 2 omgange mere (hvorfor så ikke skrive 22 omgange)
    Skift til den største pindestørrelse og strik tommelfinger:
    1 omgang: (K1, m1, K1, m1, K to end).
    2 omgang og alle lige omgange: (and all even numbered rounds) (Knit).
    3 omgang: (K1, m1, K3, m1, K to end).
    5 omgang: (K1, m1, K5, m1, K to end).
    7 omgang: (K1, m1, K7, m1, K to end).
    9 omgang: (K1, m1, K9, m1, K to end).
    11 omgang: (K1, m1, K11, m1, K to end).
    12 omgang: (Knit).

    Nummeret for omgange er det samme som nummeret for (stitches between increases in that round). Det gør det lettere at holde styr på (the increases).
    Strik 10 omgange (K1 P1) rib fra toppen af tommelfingeren for de første 14 masker og strik ... for resten af (of th sts in each omgange)
    Næste omgang: Luk 14 masker i rib, (K to end).
    Næste omgang: (Using the backward loop method), slå 2 masker,
    (K to end) = 40 masker.
    (Re-position) disse to nye masker så de er i begyndelsen af omgangen og strik 10 omgange.
    Skift nu tilbage til den mindste pindestørrelse og strik 8 omgange i (K1 P1) rib.
    Luk løst af, måske ved brug af en større pindestørrelse.
    Så er den første færdig. Strik en magen til.

    Forkortelser:
    st/sts = masker
    (K Knit) = ?
    (P Purl) = ?
    (m1 make 1 by lifting the thread before the next stitch and knitting into the back of it) = ?


    Håber meget at en vil bære over med mig og hjælpe med oversættelsen. Jeg er helt sikker på at jeg bliver rigtig glad for at strikke efter denne opskrift, så den kommer til at blive brugt meget. Jeg døjer med slidgigt og har problemer med blandt andet knæ og tommelfinger, og til tommelfingeren kommer denne opskrift virkelig i brug.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    11 Oct 2010
    Geografisk sted
    8370 Hadsten
    Indlæg
    31
    Hejsa! Jeg er bedre til engelsk end til at strikke, men her er min oversættelse med rødt. Jeg håber en garvet strikker vil komme med sin kommentar.
    KH Muttie


    Forkortelser:
    K1=1 ret
    P1= 1 vrang
    M1= tag 1 ud ved at strikke lænken inden næste maske bagfra




    The smaller of the two sizes of needles will be used for the top and bottom ribbing, the larger for the main part of the
    mitt.
    Kan det passe at der står at man skal bruge den mindste pindestørrelse til toppen og den nederste ribkant. Og at man skal bruge den største pindestørrelse til midten. ja

    Using the smaller needles and the long tail method, cast on 40 sts.
    Slå 40 masker op på den mindste pindestørrelse. ja

    Work 20 rounds in K1 P1 rib.
    Strik 20 omgange ....? rib 1 ret, 1vrang

    Knit two more rounds.
    Strik 20 omgange mere ... (hvorfor skriver man så ikke - strik 22 omgange? Jeg tror der menes strik 2 omgange glat inden du skifter pindestørrelse

    Now change to the larger needles and shape the thumb as follows:
    Skift til den største pindestørre og strik tommelfinger: ja

    Hvad betyder K1, m1, K, K3, K5, K7, K9 og K11?

    Og hvad står der for 2 omgang (and all even numbered rounds)?

    Round 1: K1, m1, K1, m1, K to end. 1 ret, tag 1 ud som øverst, 1ret, 1 udtagning, ret resten af omgangen
    Round 2: (and all even numbered rounds) Knit. Strik hele omgangen ret (hver anden omgang)
    Round 3: K1, m1, K3, m1, K to end. 1 ret, udtagning, 3 ret, udtagning, resten ret
    Round 5: K1, m1, K5, m1, K to end. 1 ret, udtagning, 5 ret, udtagning, resten ret
    Round 7: K1, m1, K7, m1, K to end. 1 ret, udtagning, 7 ret, udtagning, resten ret
    Round 9: K1, m1, K9, m1, K to end. 1 ret, udtagning, 9 ret, udtagning, resten ret
    Round 11: K1, m1, K11, m1, K to end. 1 ret, udtagning, 11 ret, udtagning, resten ret
    Round 12: Knit. 1 omgang ret
    It was only after I’d knitted many pairs of these mitts that I
    realized that the number of the round is the same as the number of stitches between increases in that round. This makes keeping track of the increases much easier.
    Efter hun har strikket mange af den slags vanter fandt hun ud af at antallet af omgange er det samme som antallet af masker mellem udtagningerne i hver omgang (Round 5 – 5 ret mellem udtagningerne, Round 11 – 11 ret mellem udtagningerne)


    Work 10 more rounds for the top of the thumb, using K1 P1 rib for the first 14 sts and then knitting the rest of the sts in each round. Toppen af tommelen strikkes 10 omgange rib 1 vrang-1ret over de første 14 masker. Resten ret
    Next round: Cast off 14 sts in rib, K to end. Luk de 14 ribmasker, resten strikes ret
    Next round: Using the backward loop method, cast on 2 sts, Slå 2 masker op (sikkert ved tommelen)
    K to end (40 sts). Resten strikes ret
    Re-position these two new stitches so that they are at the start of your round and knit 10 more rounds.
    Sæt maskerne på pindene, så de 2 masker, der lige er slået op er i begyndelsen af omgangen. Strik 10 omgange.

    Now change back to the smaller size needles and work 8 rounds in K1 P1 rib.
    Skift til de mindset pinde og strik 8 omgange rib 1 ret – 1 vrang

    Cast off loosely, perhaps using a larger size needle. Luk løst af, evt. med en større pind

    Det sidste betyder bare strik en vante mere, eller strik evt. 3 i alt, så det ikke gør noget at miste én.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289
    "M1= tag 1 ud ved at strikke lænken inden næste maske bagfra"


    Hvordan tager man en maske ud på denne måde?

    Jeg har forsøgt mig med at strikke næste maskes lænke vrang, men så bliver der huller ved udtagningerne.

    Håber at nogen kan hjælpe.

  7. #7
    Rysse Gæst
    Her er der en lille film om det. Rul lidt ned af siden.

    http://www.paapinden.dk/strikkeguide/udtagninger.php
    Sidst redigeret af Rysse : 14-11-2011 kl. 00:01

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •