Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Spørgsmål til juletræsdug

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388

    Spørgsmål til juletræsdug

    Hej broderist-damer og mænd.

    Jeg har købt en juletræsdug som jeg kan lave mens jeg venter på min seneskedehindebetændelse i håndleddet forsvinder. Jeg har aldrig broderet så stor en ting før og da jeg modtog pakken blev jeg noget forundret over at jeg selv skulle klippe dugen rund og montere den med kantebånd. Det er den del jeg har spørgsmål til.

    Dugen går meget let i stykker i kanten og jeg tænker at den nærmest er trevlet op før jeg får kantet den. Hvordan gør jeg de? Jeg forstår den del med snoren så jeg får dne cirkelrund og så klippe. Men så skal der sættes kantebånd. Kan man det på symaskine? Det er jute tror jeg som er ret hårdt i det syntes jeg. Og hvad med det der trevleri - hvordan undgår jeg det trevler før jeg har sat kantbåndet fast? Kan nogen måske beskrive arbejdsgangen for mig?

    Håber nogen kan hjælpe.
    Zuzzan

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Du kan sy en omgang flerstings-zigzag når du har tegnet cirklen, men før du klipper. Hvis din kant er bred nok kan du vælge at sy flere gange rundt, så du får det godt (bredere) sikret.
    Det kan være en fordel at ri hele pynte-kanten på og få den til at ligge fladt, før man syr på maskine.

    http://www.youtube.com/watch?v=CUVCeYBUQ64

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Tak for svaret. Men hvad er flerstings zig-zag?
    Zuzzan

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    07 Feb 2009
    Geografisk sted
    6870 Ølgod
    Indlæg
    441
    Min maskine har en søm, hvor "hvert zig" består af 3 sting - ligeså "hvert zag".
    Hvis din ikke har det, foreslår jeg at du bare syr 2 omgange med alm. zig-zag - evt lidt forskudt for hinanden. : )

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Min symaskine er en til 800 kr fra Netto *g* så jeg tvivler på den kan zigge mere end den allernødvendigst skal for at kunne kalde sig en symaskine :)
    Zuzzan

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2007
    Geografisk sted
    Trondheim, Norge
    Indlæg
    54
    Har du ikke muligheten til å få det gjort hos en lokal systue? Jeg skal få en julekalender montert på en systue, av en ordentlig syerske. For den jobben tror jeg kommer til å overgå min erfaring med symaskinen..

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502
    zig zak du bare en 3 gange rundt tror det er lige så godt
    held og lykke

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Kalundborg NVSjælland
    Indlæg
    133
    Kan man ikke gi' kanten en tynd streg lim til at holde på trådene og så sy kantbåndet på?
    Ha' en god dag
    fra Anne

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg er spændt på at se dig juletræstæppe.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •