Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: Julegaver de små kan være med til :)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316

    Julegaver de små kan være med til :)

    I weekenden skal gemalen og jeg hjem til min veninde og hendes to piger.. Vi skal lave julegaver til bedsteforældrene..
    Vi bliver to piger på 17 måneder og en dreng på 5 år.
    Veninden og jeg har snakket om at tegne lidt på nogle krus med dem, også putte dem i ovnen, lave billeder med håndaftryk osv.
    Men er der nogle af jer der har nogle ideer til hvad man kan lave med de størrelser ?
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    9800 Hjørring
    Indlæg
    14
    Hej
    Hvad med at lave skåle i Hama perler der har været i ovnen, de bliver super flotte har jeg set, har desværre ikke selv haft tid til at prøve endnu :)

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Jeg indkøbte grydelapper som blev pyntet med håndaftryk - vi har også lavet krus som I beskriver og i LIled kan man vist købe en kalender for 2012 hvor der er plads til 12 tegninger/billeder som I lyster.... Jeg tænkte på det godt måtte være ngoet "anvendeligt" for tegninger/malerier kunne de snart få nok af ;-) HUSK.... Årstal på det I laver. Det er så sjovt år for år at følge udviklingen i hvad ungerne kan.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    I almanakken 2011 er der en opskrift på trylledej, den har min søn og barnebarn brugt til at lave nogle flotte figurer, som de efterfølgende har malet. Måske den kunne bruges til at lave nissehoveder med, til pynt.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    15 Mar 2011
    Geografisk sted
    2630 Taastrup
    Indlæg
    546
    Vi lavede gipsfigurer et år, malede dem og puttede magneter bag på.
    Det kræver ærlighed, at sælge elastik i metermål..

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Sidste jul fik jeg et maleri som mine 2 børnebørn (1 og 2 år) havde malet på i fællesskab med acryl farver på indrammet lærred..

    Da de havde malet lærredet fik de sort maling på en hånd og en fod som blev trykt ovenpå maleriet..(de havde det rigtigt sjovt da de lavede det...fik jeg at vide af min datter) Deres navne og årstal står oxo med sort ovenpå det farvede abstrakte maleri
    Hver gang de kommer her , siger de "det har jeg lavet" med stolthed i stemmerne..og peger på væggen hvor det hænger..

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Skærbæk
    Indlæg
    51
    I Creativ company har jeg købt nogle indkøbsnet og tasker, hvor der er en lomme til at sette en tegning /maleri i. Det er en super ide til bedsteforælderne.
    Mine børn på 2 og 4 er også helt vilde med at male på æsker og lave perlekæder.

    God Fornøjelse
    Prædikernes bog 10:10 - Husk at file din Motorsav

  8. #8
    nette strik Gæst

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    02 Sep 2007
    Geografisk sted
    Ribe
    Indlæg
    92
    Synes at det med perlerne lød lidt interessant, så google igen, igen :-)

    http://www.joaneriksen.dk/haandarbej...vejledning.pdf

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Herlev
    Indlæg
    167
    Jeg har en gang set nogle æsker hvor der var klistret forskellige pastaer på og så var de malet. Æskerne kan også dekoreres med perler eller mosaikfliser. det lavede vi i børnehaven på cigaræsker.
    Varme rokke-kram
    Connie

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •