Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: min første dukke

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2011
    Geografisk sted
    Slangerup
    Indlæg
    14

    min første dukke

    Jeg har ikke min originale første dukke mere, men fandt denne som er lige mage til, det er en Køge dukke på ca 45 cm og af celluid. Jeg fik den da jeg var
    3-4 år, hvis jeg har haft nogen før kan jeg ikke huske det, så det tror jeg ikke.

    lene.jpg

    lene2.jpg

    tøjet har jeg så syet da jeg fik hende.

    Senere da jeg var 10 år fik jeg min seneste dukke ( som barn) en Bella dukke
    fra Magasin.
    bella.jpg

    nu kan jeg jo heldigvis købe alle de dukker jeg vil, og har en pæn samling
    af gamle og nye dukker i mange størrelser.
    Lisa Astrup

  2. #2
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Dejlige dukker - de der Celuiddukker har jeg selv et par stykker af jeg arvede fra min kusine - plejer at sige med et bredt grin at de er mine livsforsikringer :-)

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2011
    Geografisk sted
    Slangerup
    Indlæg
    14
    Hej Jeanne.

    Tak skal du have, det er sjovt for "dukke tosser" som mig, at have nogle af de gamle.

    Ha, ha....det er nu ikke megen forsikring du får ud af det - pt. er de ikke meget værd :)
    det er rent nostalgi.
    Lisa Astrup

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    13 Jan 2011
    Geografisk sted
    Kappendrup-Langeskov
    Indlæg
    137
    Hej . Det er sjovt at have sin barndomsdukke, min mor købte en køgedukke brugt, og min søster og jeg skulle deles om den, jeg tror det var i 58. og hun sidderi de originale strikkede gamascher og strikket frakke endnu. Så har jeg senere fundet en skildpadde, men den er flækket under armen, da jeg tror den er blevet lavet for stramt i elastikken. Derudover har jeg min sidste dukke som jeg fik af min onkel i 62. Mit vinterprojekt skal være at lave tøj til dem. Jeg har en del originale mønstre. De sidder i en gammel dukkevogn, jeg fandt for en del år siden. Har du set de dukker de sælger fra på torsdag i Netto? De ligner din lille babydukke.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    13 Jan 2011
    Geografisk sted
    Kappendrup-Langeskov
    Indlæg
    137
    ØJ! hvor er dukke Rikke fin i sit fine tøj, det er flot du har bevaret det. Ja vores mødre kunne noget, de havde jo lært: "At nød lærer nøgen kvinde at spinde"

  7. #7
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lisaastrup Se meddelelser
    Hej Jeanne.

    Tak skal du have, det er sjovt for "dukke tosser" som mig, at have nogle af de gamle.

    Ha, ha....det er nu ikke megen forsikring du får ud af det - pt. er de ikke meget værd :)
    det er rent nostalgi.

    Er godt klar over der er andre værdier der skal omsættes først hvis det gælder cool cash - men minder og erindringer får en vis prioritet når man kommer derop af :-)))

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2011
    Geografisk sted
    Slangerup
    Indlæg
    14
    Citat Oprindeligt indsendt af Jeanne Thøgersen Se meddelelser
    Er godt klar over der er andre værdier der skal omsættes først hvis det gælder cool cash - men minder og erindringer får en vis prioritet når man kommer derop af :-)))
    ja, høj prioritet her hos mig
    Lisa Astrup

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2011
    Geografisk sted
    Slangerup
    Indlæg
    14
    Citat Oprindeligt indsendt af herman Se meddelelser
    Hej . Det er sjovt at have sin barndomsdukke, min mor købte en køgedukke brugt, og min søster og jeg skulle deles om den, jeg tror det var i 58. og hun sidderi de originale strikkede gamascher og strikket frakke endnu. Så har jeg senere fundet en skildpadde, men den er flækket under armen, da jeg tror den er blevet lavet for stramt i elastikken. Derudover har jeg min sidste dukke som jeg fik af min onkel i 62. Mit vinterprojekt skal være at lave tøj til dem. Jeg har en del originale mønstre. De sidder i en gammel dukkevogn, jeg fandt for en del år siden. Har du set de dukker de sælger fra på torsdag i Netto? De ligner din lille babydukke.
    Hej Herman.

    Ja, det er rigtig sjovt og næsten lige så sjovt at have en der er magen til,
    min mor var slem til at smide ting ud - det har jeg ikke arvet
    Jeg har ikke set det om Netto, kunne være man skulle tage et kig.

    mvh Lisa
    Lisa Astrup

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2011
    Geografisk sted
    Slangerup
    Indlæg
    14

    dukke

    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser

    Hej.

    Ja, hun er rigtig fin og med det originale tøj, du er heldig med det
    Lisa Astrup

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •