Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Hanke på taskerne....

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    14 Jul 2011
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    158

    Hanke på taskerne....

    Ja, så har jeg ( igen ) et lille spørgsmål - eller to :

    Når I sætter hanke på tasken ( Ikk en skulderrem, men hanken i midten ), er det så nogen, som I laver selv ?? Eller kan de købes færdige ? Og det samme med det stykke under hanken, som I nitter på....

    Jeg har nemlig kigget i "Læderiet" 's katalog og kan ikk finde færdiglavet hanke eller de stykker som er under :-/.
    Og så lige et mere spørgsmål ang. nitter / postskruer : Hvilken str bruger I og kan de fåes i forskellige længder ?? Nu har jeg prøvet at købe nitter 2 gange i forskellige str, men de vil bare ikk sætte sig ordentlig fast i mine remme, jeg laver til mine Clutch'es / Punge. Og jeg har prøvet at banke dem godt og grundigt i, men nej........

    Ønsker jer alle en dejlig lørdag aften

  2. #2
    Rysse Gæst
    Jeg køber mine skindhanke i metermål. Så klipper jeg den længde af, jeg vil bruge. De sidste tasker jeg har lavet har jeg brugt hanke andre steder fra, men det har du nok læst.

    Postskruer har jeg beskrevet i min tråd.

    Nitter: Her er der flere forskellige længder og farver. Hvis den er for lang ødelægges den, når du banker den i. Det værktøj (metaldimsen) du bruger, når nitten bankes i - skal også have den rigtige størrelse - der er tre forskellige - elers kan du ødelægge hovedet på nitten.

  3. #3
    lis ai Gæst
    Jeg bruger skindhanke i metermål, syr dem selv, eller køber bælter på tilbud.

    Jeg har indtil nu nittet dem fast. Har brugt 9mm eller 11mm. Kommer an på
    papirets tykkelse.
    Sætter et lille stykke skind på bagsiden, så nitten ikke skærer sig igennem papiret.
    Vigtig at nitte og værktøj passer sammen.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Jeg har også prøvet at nitte og det holdt ikke så godt for mig. Så prøvede jeg noget helt anderledes. Med en hultang klippede jeg et lille hul så øjet fra en smart metal-knap kunne gå gennem. Dette øje bandt jeg 4 dobbeltsnore i og trak molevitten gennem hullet. På indersiden af tasken trak jeg de8 snore 2 og 2 gennem hullerne på en "4-huls-knap" og bandt derefter snorene sammen på kryds og tværs. Men kan til slut igve snorene lidt lim af en slags. Det blev helt specielt og tøserne er vilde med det. De første er lavet med peace-tegn-knapper og jeg har meget nemmere ved at gøre det på denne måde - men det er jo selvfølgelig ikke "professionelt" gjort ;-)

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    14 Jul 2011
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    158
    1000 tak for jeres svar, det hjalp mig lidt på vej *SS*. Men syr I oz selv det skindstykke, som er under hanken ?? :-)

    Janneha...... Har du ikk et foto af tasken ? For jeg kunne godt tænke mig at se din metode :-)

    Ønsker jer alle en skøn søndag :-D

  6. #6
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af bech23 Se meddelelser
    1000 tak for jeres svar, det hjalp mig lidt på vej *SS*. Men syr I oz selv det skindstykke, som er under hanken ?? :-)

    Janneha...... Har du ikk et foto af tasken ? For jeg kunne godt tænke mig at se din metode :-)

    Ønsker jer alle en skøn søndag :-D
    Hvis du mener det lille stykke rem der sidder på tasken som hanken derefter er fastgjort i, så er det hos mig en stykke af den lange hank, der er klippet af og fastgjort til tasken.
    Jeg nitter det hele fast. De tasker jeg har lavet har foreløbig holdt et par år. De har ikke forandret sig selvom de bliver brugt hver dag.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Skal noget resten af eftermiddagen men får taget et par billeder og lagt ind senere i dag. Har også et af en hank jeg nærmest har "broderet" fast...

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •