Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 20

Emner: Julekalendergave broderi

  1. #1
    TulleMomsemor Gæst

    Spørgsmål Julekalendergave broderi

    Hej i broderi-området :)

    Jeg har genfundet min glæde ved at strikke og ved at sy (maskine). Jeg mindes dog også at jeg engang lavede broderi og så kom jeg i tanke om noget.

    Mit lille barnebarn skal holde hendes første jul og jeg vil egentlig gerne lave et broderi til kalendergaver, for sådan en havde jeg selv engang.

    Jeg har kigget lidt rundt på nettet og fundet priser på 400-500kr for sådan et sæt. Koster det virkelig så meget?

    Er der nogen af jer, der kan anbefale et sted på nettet, der er fair med pris og kvalitet?

    Jeg vil også gerne kunne gøre det personlig med en tekst som f.eks "Roses jul"

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    mange steder tror jeg de koster der omkring, men det kan være du kan finde noget på nettet, men du kan også kigge i bøger og blade (måske på biblioteket) og finde et diagram og så nøjes med at købe stof og garn mm.

  3. #3
    TulleMomsemor Gæst
    Tak for svaret Mafalda

    Er det billigere at købe det hele som "løsdele" hvis man kan finde et diagram?

    Citat Oprindeligt indsendt af Mafalda Se meddelelser
    mange steder tror jeg de koster der omkring, men det kan være du kan finde noget på nettet, men du kan også kigge i bøger og blade (måske på biblioteket) og finde et diagram og så nøjes med at købe stof og garn mm.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Jeg ved det ikke, måske der er nogen af de andre her inde der kender nogle gode sider hvor det er billigt at købe sæt.....nu har jeg så som regel også nogle af de farver jeg vil bruge og kan spare lidt ekstra der......

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Prøv at finde missemor på en PB hun har lavet en del af dem, og hun ved hvor man kan sparer
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    TulleMomsemor Gæst
    Tak skal du have Hundeuld, det vil jeg gøre :)

    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Prøv at finde missemor på en PB hun har lavet en del af dem, og hun ved hvor man kan sparer

  7. #7
    Fedania Gæst
    Om man kan spare ved at købe dele hver for sig, afhænger meget af hvad projektet går på, og hvor meget garn der skal bruges - og især om du regner med at få mulighed for at bruge resterne til et andet projekt en anden gang.

    Hvis du kan engelsk, så kan http://www.sewandso.co.uk/ helt sikkert anbefales som et sted at shoppe på internettet. De har ofte tilbud på deres kits, og generelt er det mit indtryk, at blandt andet deres DMC garn noget billigere end jeg har fundet det til i Danmark.
    Deres service er helt i top - en enkelt gang er en forsendelse fra dem blevet væk i posten, og der sendte de fluks noget nyt - men gjorde samtidig opmærksom på, at det gør de kun én gang, så samtidig markerede de lige min adresse som "speciel" så alt fremover vil blive sendt som pakke istedet for almindelig post (så den kan spores, og så posten betaler, hvis de smider pakken væk). En anden gang var noget garn udsolgt (selvom det ikke så sådan ud), og der skrev de til mig og kom med forslag til erstatninger som ville passe osv.

  8. #8
    Fedania Gæst
    Hov forresten. Nu skriver du godt nok ikke, om du havde tænkt dig det skulle være på tråd eller aida, men www.margaretha.dk har en del julekalendere til mindre end 500 kr - afhængigt af størrelsen, naturligvis. Det kan være du kan finde en derinde som passer til dine behov? :)
    Du skal dog være opmærksom på deres leveringstid (det ser du undervejs i ordreprocessen) - nogle gange kan der gå nogle uger inden de kan levere, og deres "omgående levering" er ca 10 dage. Så bestil i god tid :)

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Vores lokale "Garnhuset" har faktisk lige købt et parti af lige netop den julekalender jeg har broderet til 2 af mine børnebørn. Hun handler normalt ikke med broderi, men hun kunne ikke sige nej, da de var rigtige billige. Jeg mener de koster 369 kr. for et komplet sæt, og den er altså stor, 60x80 cm.
    Jeg har godt nok skrevet det til dig, men til evt. andre interesserede, regnede jeg ud hvad det ville koste at købe materialerne i "løsdele" til netop den pakke, for nu havde jeg jo mønstret, og det ville blive langt over 500 kr. Man kan jo kun købe garnet i hele "duk", og i pakkerne er det jo afmålt med det man skal bruge.
    Et godt råd er, at få forstørret mønsteret, før du går i gang, det er altså lettere at se og tælle, når det ikke er de microskopiske tern. Jeg bruger så en farveblyant til at markere de felter jeg har broderet.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    der er et mønster på en kæmpe julemand i hjemmet i denne uge...den er vildt sej og jeg tænker at man jo ikke behøver at lave den i over 1 meters højde :P

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •