Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Væghængt toilet - højden fra gulvet

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg
    Indlæg
    180

    Væghængt toilet - højden fra gulvet

    Hvor højt over gulvet skal toilettet hænge - altså hva er afstanden fra gulv til overkant af toilettet (excl. sæde) ?

    Jeg har googlet det, og der bliver skrevet meget om min. 48 cm i handicapboliger.

    Men for endnu-ikke-handicappede, hva mon højden så er ?

    Jeg har lige oplevet en højde på 42 - og det synes jeg da måske er lavt nok......jeg er 170 cm høj.

    Hvis du lige har tommestokken med "derud" næste gang, så må du gerne måle for mig
    fra Tove

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Der plejer at være en "standard-højde", og den står gerne i de papirer der følger med, når man køber nyt toilet.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    17 Mar 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg
    Indlæg
    425
    På vores er der 48½ cm - målt fra gulv til øverst på toiletsædet (ikke låget).

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nu har vi ikke væghængt toilet men vi har et ekstra højt toilet pga. min ryg, og det er guld værd med den højde, så heller 1 cm for højt end for lavt.

    Vores brændeovn er også sat 20 cm højer op end normalt = jeg også kan betjene den...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg
    Indlæg
    180
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Der plejer at være en "standard-højde", og den står gerne i de papirer der følger med, når man køber nyt toilet.
    Nu har jeg ikke set papirerne, dem har vvs-manden taget med sig.
    Og det er jo sådan med væghængte toiletter, at de kan reguleres i højden vha. det stativ, hvorpå toilettet bliver hængt.

    Så det er jo med at finde lige den højde, som er mest "behagelig".......


    Vi har dog nu bestemt, at alt det, der blev sat op i går, brydes ned idag , og så sætter vi toilettet højere op . Uha, det arbejde vi laver for "os" selv, bare fordi der laves noget af fagfolk, som vi ikke lige har tænkt nærmere over

    TAK for jeres måltagninger - det var dem, der fik os til at træffe den endelig beslutning om det ekstra arbejde !!
    fra Tove

  6. #6
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Der plejer at være en "standard-højde", og den står gerne i de papirer der følger med, når man køber nyt toilet.
    Jeg lærte noget sidste år da vi fik bygget nyt handicapvenligt badeværelse. Den der standard dur til meget få mennesker sagde vores VVS'er.

    Nej du skal prøve dig frem fik vi at vide . HMMM tænkte jeg skal jeg have 5 huller i gulvet for at kunne prøve bredde og højde på kalorius??? NOPE jeg lod simpelthen Torben vælge det toilet han sad bedst på og nemmest kunne komme op og ned på ved hjælp af diverse stativer så må vi andre enten have en trappestige eller kravle ned i højden.
    Siger jer vi havde en periode hvor alle handicaptoiletter skulle prøves på div sygehuse, plejecentret, speciallæger offentlige steder osv.
    Jeg vil så sige at selv om vores er lidt højt ja så er det ok det udfører missionen - det er da kun blevet udskiftet en enkelt gang siden pga en forhøjningskrans på ca 9 cm som desværre var udgået - men standard nej der er intet der er standard mere hvis man bygger eller bygger om for at få noget der netop er til en selv eller ens familie.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg
    Indlæg
    180
    Nu er toilettet hævet til 46,5 cm

    Der går så lidt fra til klinkernes tykkelse, når de kommer på - forhåbentlig i næste uge , og så er jeg sikker på, at det er en helt perfekt højde for os
    fra Tove

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •