Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Dyr lavet af tov!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Apr 2008
    Geografisk sted
    Boeslunde
    Indlæg
    24

    Dyr lavet af tov!

    Jeg har i mine gemmer fundet en kuffert jeg har "arvet" efter min far, som indeholder dyr der er lavet af tovværk!
    Så vidt jeg ved og husker har min far selv kreeret dem og jeg vil så gerne ha dem stående fremme, men efter flere års glemsel i kufferten er de kommet til at lugte!
    Nogen der ved hvordan man kan fjerne den lugt! Det lugter ikke muggent, bare hengemt. Jeg har prøvet at vaske én af dyrene blot i alm opvaskemiddel, skylning og tørring, men det hjalp ikke!
    Måske skal jeg bare fotografere dem grundigt og så ellers prøve at putte dem i vaskemaskinen og så håbe de holder!?

    Diana

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Prøv lige at sætte dem udenfor i frostvejr, det vare jo ikke så længe inden vi har det igen; men jeg må da tilstå jeg er frygtelig nysgerrig for at få lov til at se billeder af dem, så bebe
    Sidst redigeret af hundeuld : 14-10-2011 kl. 21:28
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    27 Sep 2010
    Geografisk sted
    møn
    Indlæg
    338
    prøv at vaske dem i rodalon eller noget lignende.. det skulle være rigtig godt mod mug og skimmel og lugt.....
    knus lykke

  4. #4
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Jeg har købt en flaske med 1 l Rodalon i Netto det hedder godt nok "Mug væk" men når man læser er det Rodalon - den koster 25,- og er vel værd at prøve på de der tovdyr.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg er spændt på at se dem.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    28 Apr 2008
    Geografisk sted
    Boeslunde
    Indlæg
    24
    Jeg vil se at få taget nogle gode billeder i næste uge, så I kan se dem og også prøve jeres forslag! Tak skal I ha!

    Diana

  7. #7
    lillebi Gæst
    pak dem ind i en plastpose og i fryseren med dem i nogle dage, det har taget en rigtig grim kælder lugt fra min datters bamser. tror ikke at det er nok frost udenfor endnu.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •