Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 17

Emner: Tovdyr!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Apr 2008
    Geografisk sted
    Boeslunde
    Indlæg
    24

    Tovdyr!

    Jeg har i mine gemmer fundet en kuffert jeg har "arvet" efter min far, som indeholder dyr der er lavet af tovværk!
    Så vidt jeg ved og husker har min far selv kreeret dem og jeg vil så gerne ha dem stående fremme, men efter flere års glemsel i kufferten er de kommet til at lugte!
    Nogen der ved hvordan man kan fjerne den lugt! Det lugter ikke muggent, bare hengemt. Jeg har prøvet at vaske én af dyrene blot i alm opvaskemiddel, skylning og tørring, men det hjalp ikke!
    Måske skal jeg bare fotografere dem grundigt og så ellers prøve at putte dem i vaskemaskinen og så håbe de holder!?

    Diana
    Sidst redigeret af dianole : 14-10-2011 kl. 17:43 Årsag: linieafstand

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    13 Jan 2011
    Geografisk sted
    Kappendrup-Langeskov
    Indlæg
    137
    Prøv at putte dem et par døgn i fryseren. Det er jo lige som med tæpper de har også godt af et par frosgrader om vinteren.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Hvis det ikke virker kan du måske prøve med lidt eddike, det plejer at tage grim lugt. Jeg mener at farverne også fint kan klare det for i gamle dage brugte man så vidt jeg husker eddike som skyllemiddel :)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    28 Apr 2008
    Geografisk sted
    Boeslunde
    Indlæg
    24
    Jeg har haft så meget at se til her op til det første julemarked i Boeslunde, så jeg har slet ikke haft tid til tovdyrene, men så snart denne weekend er overstået vil jeg prøve det med fryseren i første omgang og ellers bevæge mig gennem jeres gode forslag!

    Hilsen Diana

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    08 Nov 2007
    Geografisk sted
    Grenå
    Indlæg
    90
    Eller hvad med at spray dem med en Rodalon-opløsning?

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Hvordan ser dine tovdyr ud? Jeg kunne godt tænke mig at se dem. Hvordan laver man dem?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    28 Apr 2008
    Geografisk sted
    Boeslunde
    Indlæg
    24
    Så har jeg endelig fået taget billeder af min fars tov-dyr! Håber I kan se hvor flotte de er!?
    Giraffen er ca 35cm høj! Elefanten er ca 35cm uden halen! Fluen er 30cm og løven 22 uden halen!
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    hvor er de fantastiske ..en kreativ far du har haft
    Tak for kikket

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2010
    Geografisk sted
    Tølløse
    Indlæg
    259
    Det er jo en dejlig skat at ha' senere i livet også , jeg ved man i Matas kan købe noget der hedder R10 til at spraye på , det virker med garanti , jeg har selv forhandlet det og brugt det til rigtig mange ting , f.eks. nede i gummisko, det er godt
    Mange strikkehilsner Connie

    Ting tar' tid

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    28 Apr 2008
    Geografisk sted
    Boeslunde
    Indlæg
    24
    Nu har startet med at lægge dem alle i fryseren et par dage og hvis det ikke virker går jeg videre med alle jeres gode forslag!
    Tusinde tak!

    Diana

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •