Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Maskinstrikket Sømandstrøje

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    22 Oct 2009
    Geografisk sted
    østjylland
    Indlæg
    36

    Maskinstrikket Sømandstrøje

    For et år siden lavede jeg en sømandstrøje på min strikkemaskine. Har fundet opskriften frem igen, men der står ikke hvilket hulkort jeg skal bruge og hvordan maskinen skal indstilles. Er det Tuck strik eller ?? Jeg kan bare ikke huske det. Er der en venlig sjæl der kan hjælpe.


  2. #2
    marion Gæst
    Mener bestemt du skal have tuckknappen inde men tjekker lige op på det når jeg kommer hjem har vist hulkort scannet ind på min pc som jeg kan sætte ind når jeg kommer hjem til pcen ;-)

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    22 Oct 2009
    Geografisk sted
    østjylland
    Indlæg
    36
    Super dejligt glæder mig til at høre fra dig.

  4. #4
    marion Gæst
    sømandskortet.jpg

    er det mon ikke dette kort??? det er jeg næsten 100% sikker på. det er længe siden jeg har kigget på de hulkort :-) men skal selv igang snart med de hulkort for min grovstrikker er med hulkort i og nu har jeg fået plads til den så må den frem i lyset....

    mht. tuckknapperne så er jeg altså lidt i tvivl, men mener at de skal være trykket inde for at der kommer de løkker der på bagsiden så den ligesom hænger trådene på, men ellers så sæt kortet i og slå op til at lave en lille prøve først også lige prøv det af...
    men er næsten sikker på at det er at de skal være inde

    glæder mig til at se din trøje :-)

    marion

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Boblemønstret er et Tuck mønster, så gå du bare igang.
    de venligste hilsener fra
    hulda

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    22 Oct 2009
    Geografisk sted
    østjylland
    Indlæg
    36
    Nu har jeg prøvet det af og mønsteret er som det skal være meeen jeg har et problem med at der kommer nogle løse tråde, somom tråden ikke holdes stramt nok. Men jeg har lavet den største modstand jeg kan. Kan det være en slidt nålebremse der er problemet

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    En slidt nålebremse kan være skyld i mange ting. Har du checket den om den er slidt?

    Nu vid jeg ikke hvilken maskine du har, men er det en Knitmaster, så er højeste spænding der 7.

    Prøv at sætte dit garnnøgle ned på gulvet bag maskinen. Hvis det er den første og sidste maske der volder problemet, hjælper det ofte, at sætte den første nål nærmest slæden så langt ud som den kan komme, dette skal gøres hver omgang.

    Kan også være garnet, er det et meget tyndt garn du strikker med?
    de venligste hilsener fra
    hulda

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    22 Oct 2009
    Geografisk sted
    østjylland
    Indlæg
    36
    Det er en Brother jeg stikker på jeg har ikke lavet ret meget på den og har allerede skiftet nålebrmese 2 gange fordi jeg troede der var noget galt. Jeg kan ikke se at den ser slidt ud. Det er ikke de første og sidste masker og ikke på alle omgange det driller. Garnet der 11/2 altså 550 m pr. 100 g, hverken for tykt eller for tyndt. Men måske er jeg nødt til igen at prøve en ny nålebremse. Garnet står på gulvet og jeg har prøvet både at strikke direkte fra spolen og at lave nøgler hvor jeg tager fra midten.

    Tusind tak for de indkomne kommentarer

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Kan det være at det er nålene der er blevet lidt skæve i det? Hvis fejlen ser ud at komme i samme sted hver gang, altså ud for samme nåle, så vil jeg gætte på at det er nåle der skal skiftes.

    Hvis du har skiftet nålebremsen tror jeg du kan se bort fra, at det er den der er galt med.

    Håber du kan løse problemet.
    de venligste hilsener fra
    hulda

  10. #10
    marion Gæst
    hvad med de der runde børste har du sat dem ind..... og ellers så prøv at tjekke om de der dippedutter ovenpå nålene om de kan glide op og ned hvordan kommer de der tråde......

    og tjek lige dit kort om der evt kan være fejl i det, det kan altså også gøre en forskel

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •