Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 32

Emner: hakke hakke

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085

    hakke hakke

    Så har jeg fået gang i lidt hakkeri
    Kors jeg blev hysterisk over den 2 trådet grydelap...jeg opgav den..men hæklede lige en muslingekant tilsidst på rækken..ganske alm hækling..slut færdig og væk med den..næste gang bliver det med EEn tyk tråd
    Har nu oxo prøvet at hakke retmasker og hakkede muslingemønster..det var ret fedt med det muslinge halløj..

    Endelig fik jeg færdighakket noget... en spiral klud ..ca 30cm i diameter..måske cover til en pude? egentlig skulle jeg have hæklet en kant omkring..men må lige finde ud hvad jeg skal bruge den til først
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    hakke hakke

    tillykke med det, det ser godt ud
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  3. #3
    jannie Gæst
    Nej hvor ser det godt ud Heddimor Det er du skrap til

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Fedt du fik gang i det, glæder mig til at se mere...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det ser flot ud, Heddi. Det er du dygtig til.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    lis ai Gæst
    Heddimor... det ser rigtig fint ud.
    Og spiralen er smart. Hvordan begynder man på den ?

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Min computer må være forhekset. Jeg kan ikke få lov til at skrive noget herinde. Jeg bliver smidt ud af skrivedelen.

    Man laver en luftmaskekæde med alle de masker, man skal bruge. Deleligt med 4. Saml 4 masker op og hækl tilbage. Saml 8 masker op og hækl tilbage. Fortsæt med 4 mere ad gangen til alle maskerne er samlet op og hækl tilbage. Så starter man med 4 nye masker og til man igen har brugt alle maskerne. Fortsæt til man er kommet hele vejen rundt. Så hakker man det hele sammen og har en fin cirkel.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    lis ai Gæst
    Tusind tak Strikkelene. Det må jeg prøve, nu hvor jeg alligevel sidder og hakker i det.

  9. #9
    cubik Gæst
    Hvor ser det super flot ud...jeg er stadig i gang med min klu, men den vokser dag for dag

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Tak skal i have
    Jeg har brugt meget tykt garn og hæklenål nr 10 ..en anden gang bliver det tyndere garn og mindre hæklenål..hvis det skal være til en køkkenklud

    Lis ai jeg har hakket spiralen mere el mindre efter denne video
    http://www.hookedonneedles.com/2009/...oth-video.html


    Som man kan se på hendes færdige spiral er der huller ved hendes sammensyning tilsidst...ik så pænt..heller ikke på min
    Desværre læste jeg først kommentarerne på hendes væg, efter jeg var blevet færdig med spiralen ..hmmm

    Et forslag til pænere sammensyning blandt hendes læsere på siden lyder

    På sidste returrække på 6 trekant (før man lukker hver maske) tag en maske fra 1 trekant og luk hver maske ved at trække returløkken gennem 4 løkker på een gang ( 1løkke fra første trekant, 2 løkker fra de 15 løkker på nålen) til slutningen

    Her er original teksten..ved ik om jeg har oversat korrekt..så kom endelig på bane til rettelse..

    AN IDEA FOR FINISHING IN ONE STEP:
    On final return of 6th wedge, before closing each stitch, pick a stitch from 1st wedge and close each stitch by pulling the return loop through 3 loops at once (1 loop from 1st wedge, 2 loops from the 15 loops on hook) to the end.

    Du har styr på det strikkelene
    Cubik og lis ai ..Jeg ser frem til at dyrke jeres projekter

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •