Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 22

Emner: Hjælp til halsudskæringskanten..

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    17 Apr 2011
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    111

    Hjælp til halsudskæringskanten..

    Hej herinde

    Jeg har nu syet to bluser i jersey eller er det mon viscose (strækstof), lidt usikker og er helt ny på området

    Kanten i halsen driller på dem begge, det nederste stykke, i rundningen, lige som "flapper". Jeg har syet en kant på i samme stof, som selve bluserne, men hvad mon jeg har gjort forkert??

    Håber i kan forstå det jeg skriver, og kan komme med en ide til en løsning

    Kh Bernina <3

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Citat Oprindeligt indsendt af Bernina <3 Se meddelelser
    Hej herinde

    Jeg har nu syet to bluser i jersey eller er det mon viscose (strækstof), lidt usikker og er helt ny på området

    Kanten i halsen driller på dem begge, det nederste stykke, i rundningen, lige som "flapper". Jeg har syet en kant på i samme stof, som selve bluserne, men hvad mon jeg har gjort forkert??

    Håber i kan forstå det jeg skriver, og kan komme med en ide til en løsning

    Du har sikkert ikke gjort noget forkert. Du kan godt bruge stoffet i halsen, men når du arbejder med sræksoffer der skal kantes er det som hovedregel nødvendigt at klippe kanten 20% kortere end udskæringen, så skulle du undgå at den flaner.

    Kh Bernina <3

  3. #3
    Jeanne Thøgersen Gæst
    [QUOTE=Bernina <3;281162]Hej herinde

    Jeg har nu syet to bluser i jersey eller er det mon viscose (strækstof), lidt usikker og er helt ny på området

    Kanten i halsen driller på dem begge, det nederste stykke, i rundningen, lige som "flapper". Jeg har syet en kant på i samme stof, som selve bluserne, men hvad mon jeg har gjort forkert??

    Håber i kan forstå det jeg skriver, og kan komme med en ide til en løsning


    Hvis det er belægningskanter der sys om til vrangen eller ligger på forsiden ogsys til blusen i den nederste kant med zigzag eller anden pyntestikning klipper jeg mine belægninger på skrå i strækstoffet og præcis som halsen. så ligger de pænt til på enten den ene eller anden side alt efter ønske.
    Det er kun hvis det er ribkanter man trækker 20% fra.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    17 Apr 2011
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    111
    Tak for svar
    Det er en kant som jeg først syr på - ret mod ret og, og der efter vender om, og syr fast hele vejen rundt, med en lige stikning, så det er nok fordi, jeg ikke har klippet på skrå af stoffet Det må jeg prøve ...

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307
    Jeg klipper også en strimmel (dog ikke på skrå), som jeg overlocker på ret mod ret, mens jeg trækker let i strimlen. Derefter foldes den rundt, og syes fast med tvillingenål. Det synes jeg gi'r en rigtig pæn kant.
    Mvh. Mormal.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    du har brugt et for langt stykke stof. Det skal være mindre end hals udskræringer og trække mens det syes på, så får du ikke en kant der bølger
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    17 Apr 2011
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    111
    Tak for svar, endnu en gang - skønt at man kan få hjælp herinde, når man ikke lige kender nogen som syr-selv
    Nu har jeg været ved at kigge efter og kan konstatere at der ikke er stof nok tilbage til ny kant, kan jeg evt sy et stk elastik på i rundningen, kan det mon "redde" dem,
    eller skal det mon bare være mit nye varetegn*187* ...

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    De færdige elastikkanter man kan få, er ganske gode og findes i mange farver.

    Held og lykke med det.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    prøv at åbne syningen og træk en tynd rund elastik ind i halsudskæringen og se om det kan gøre det.

    eller måske du kan lave kanten om til en rullesøm, men det kræver halsudskæringen ikke er for stor i forvejen
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2008
    Geografisk sted
    Palmela
    Indlæg
    47
    hvad med at stryge en tynd flis paa det stykke du syr paa og vender ind, saa skulle stoffet ikke straekke sig.
    Hilsen
    Lis

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •