Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: hjælp til opskrift

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    15 Oct 2009
    Geografisk sted
    Farum
    Indlæg
    84

    hjælp til opskrift

    Jeg kunne rigtig godt tænke mig at hækle dette: http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi..._id=22&lang=dk
    dog hare som et firkantet tørklæde, men jeg ved ikke hvordan jeg så skal gøre det??
    Er der nogle der kan hjælpe??

    på forhånd tak og go weekend
    Hilsen
    Katharina

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Nu kommer det jo an på hvor stort du vil have det, men opskriften har udtagninger i hver side.
    Så hvis du f.eks vil have en firkant på 1m x 1m, så måler du fra opslagningsluftmasken og hen ad den ene side, når siden så er 1 m lang begynder du at tage ind i hver side, i stedet for at tage ud.
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  3. #3
    klasus Gæst
    Du kunne jo starte som beskrevet og når du så er nået den ønskede størrelse på den halve firkant hækles række 2 og 3 i omvendt rækkefølge og der tages ind i stedet for ud.

    KlaSus

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    15 Oct 2009
    Geografisk sted
    Farum
    Indlæg
    84
    Jeg ville hækle i garn med farveskift, og kunne godt tænke mig at striberne gik lige hen over "halstørklædet" og med så ens bredde striber som muligt?????
    Hilsen
    Katharina

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Hm, så er du nødt til at prøve dig lidt frem. Mønsteret er jo ganske enkelt, da det kun består af luftmasker og stangmasker.
    Du kan jo hækle en prøve, og se hvor bredt du ønsker det. Du kan evt. regne det ud ved at måle hvor meget 4 luftmasker måler, men det er bedre at hækle en prøve, og så måle.
    Når du har regnet det ud, hækler du så mange luftmasker, at det passer med den bredde du ønsker. Og så hækler du efter opskriften, men uden at tage ud i siderne.
    Der findes jo oceaner af forskellige farveskiftegarn, hhv med lange og korte skift, men hvis du vil styre skiftene (lige brede osv) så er du nok nødt til at vinde garnet op i små nøgler og veje de forskellige ens farver, og derefter sørge kun at hækle med de der vejer mindst (hvis du forstår hvad jeg mener)
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    15 Oct 2009
    Geografisk sted
    Farum
    Indlæg
    84
    Hej Daisy

    Tak for hjælpen. Jeg tror jeg gør som du har skrevet..

    M.h.t farveskift, har jeg strikket noget med garnet før, og farverne er rimelig ens mht. længden, så tror ikke det bliver noget problem
    Hilsen
    Katharina

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •