Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Hvor mange foldninger til en taske ?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    2610 Rødovre (Stor København)
    Indlæg
    43

    Læs her Hvor mange foldninger til en taske ?

    Kære Rokkere,

    Jeg har nu forgæves siddet og ledt efter en tråd, hvor der var en venlig sjæl der skrev noget omkring hvor mange foldninger/afklip der ca. gik på en taske.

    Hvis nogen kan hjælpe med sådanne tal, f.eks. på små, mellem og store tasker, evt. med nogle mål i cm pr. taske. Ville jeg blive yderst taknemmelig, så jeg ved hvor meget materiale man skal samle før man har til en taske i en bestemt farve.

    Jeg laver pt. tasker af afklip i målene 5 x 11 cm (kaffeposer, chipsposer, slikposer mm).

    Mener at have læst mans kal have omkring 300-400 afklip, og det er jo dælme mange.

    Jeg har desuden prøvet at lave af teposer, det går meget godt, men er også her nysgerrig hvor mange der skal bruges til en taske. De måler 4,5 x 10 cm pr. afklip/tepose.

    Teposerne taper jeg til, så de kan tåle vand, men hold da op - sikken et arbejde..... hehe. Godt man ikke skal få betalt timeløn for det man laver, så ville sådan en taske jo skulle koste ca. 5.000 kr. hvis man nænnede at sælge den. Smiler.

    Men sjovt er det, er blevet totalt bidt af at folde nu. Håber nogen kan hjælpe med mine spørgsmål
    Desuden vil jeg høre om nogen alligevel ligger inde med kaffe/the, chips, slik, musli eller andre slags poser, så tager jeg imod dem med kyshånd (betaler selvfølgelig gerne for portoen).

    Hilsen Solsikkens-Sang
    Fletter genbrugs tasker og strikker og hækler med hjertet

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502
    jeg har brugt 6 ringe a 48 stykker på 7 gange 15 man tæller 2- 4- 6.tasken blir 28 cm bred cirka.
    held og lykke

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    2610 Rødovre (Stor København)
    Indlæg
    43
    Dvs. 288 ialt bruger du. Men dine er jo større end mine, så jeg skal nok bruge en del flere. Men nu har jeg da cm at gå ud fra.

    Vil du sige at din taske er en lille / mellem / stor taske?

    Jeg forstår ikke helt det du skriver "man tæller 2-4-6"

    Men tusind tak for dit svar.
    Fletter genbrugs tasker og strikker og hækler med hjertet

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    10 Jul 2010
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    70

    hej

    Hej
    Min lille taske er på str med en lille pung. og te-breven er 5x11.4 cm der bruger jeg 180 stk der er 5 rk med 36 i hver rk.
    Hilsen Koldste50

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    2610 Rødovre (Stor København)
    Indlæg
    43
    Hej Koldste50

    Tak for dit svar.

    Klipper du ikke dine kanter af tebrevene? Siden du kan få dem til at måle 5 cm? Jeg klipper de hvide kanter af, men på sin vis er det jo underordnet, da de jo blir' foldet ind i.

    Mine teposer måler 4,5 x 10.
    Fletter genbrugs tasker og strikker og hækler med hjertet

  6. #6
    cowspot Gæst
    Hej Henriette

    Den te-pose taske jeg lavede, foldede jeg i 4,5 x 11 Cm, skulle dog nok have brugt 5 x 11 Cm.

    Der er 44 led på en ring og jeg brugte 6 ringe. dvs. 264 ialt.

    Den måler: ca. 20 x 12 cm.

    Jeg brugte bred pakke tape til 10 kr. fra Tiger.
    Tape rullen fast på bordet med tapen opad, og sæt teposer fast i forlængelse af hinanden, det er meget hurtigt. Klip dem fra hinanden igen, og hold din skabelon på teposen imens du klipper. Jeg klippede "åbner"slippen af inden jeg tapede og den ene hvide kant af efter at jeg havde sat tape på.

    Du skal IKKE droppe at sætte tape på, for du skal stramme godt til når du skal sy den sammen, og du risikere at tråden river teposen over. :0(

    God fornøjelse, det er et stort arbejde, men det er det hele værd at " flashe " sin taske. ;0)

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    2610 Rødovre (Stor København)
    Indlæg
    43
    Hej Lene

    Tak for dit svar. Har luret den flotte tepose-taske du har lavet, og den er super fantasisk, og meget farverig.

    Jeg tror egentligt godt jeg kunne tænke mig en større taske end 20x12 cm. Så vil bruge "Vandhunden's" mål på 28 cm, det synes jeg lyder meget rimeligt til en taske. Og da jeg gerne vil lave en ensfarvet, og jeg laver den af "Pickwick - Forrest Fruit" (den ældre), så tror jeg at jeg laver den lidt større. Men kan jo bruge dine mål, til en mindre taske, når jeg ikke har så mange af den samme slags teposer.

    For at nå de 28 cm, har jeg pt. lavet 60 led i en ring.

    Jeg lavede den første "prøve" taske, uden tape, bare for at se om jeg kunne hitte ud af at folde og samle osv. osv. Men det var bare en tester, og den er kun 36 led x 5 ringe.

    Den jeg er igang med nu, bruger jeg bred tape, og taper på teposerne, og det blir så meget flottere, og shiiiiiiny - så den skinner mere op - når man skal ud og "flashe" den.

    Og du har ret, at det er bedst at sætte tape på, både pga. vand, men også når man skal sy den sammen. Det var lidt svært påd en uden tape, den "rev" i teposerne, og kom til at ødelægge den lidt. Ærgerligt.

    Men som jeg vidst skrev i første indlæg. Så er det godt man ikke får timeløn for at lave tasker, for sikken et arbejde - hehe - men det er det HELE værd, når man ser resultatet.
    Fletter genbrugs tasker og strikker og hækler med hjertet

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    30 Oct 2010
    Geografisk sted
    Vejle
    Indlæg
    25

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    2610 Rødovre (Stor København)
    Indlæg
    43
    Hej Ckjær

    Takker mange gange for linket. Kendte det godt, men må måske nærlæse lidt mere og få set videoerne. Måske de er til stor hjælp.
    Fletter genbrugs tasker og strikker og hækler med hjertet

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •