Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Zep spinder 2011

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Zep spinder 2011

    Det er godt gjort, at vi skal hen til september, før jeg har færdigt garn til et projekt Idag lagde jeg sidste hånd på en "serie" garn i forskellig kvalitet/fasthed/tykkelse/antal tråde. Det skal bruges til filtede futter - en gave til en kær slægtning, som fyldte rundt tidligere på året... Nu får hun et projekt at igang med her i efteråret Imorgen skal det vaskes og tørres ude i det dejlige vejr. Farverne er inspireret af Ærteblomsten, 'Matucana' og Clematis, 'Korean Beauty', som jeg også viser billeder af fra idag.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak skal I have Må tilstå, at jeg har halvvejs lyst til at beholde det og strikke futter selv På den anden side er jeg rigtig glad for at give noget væk, som har været spændende at lave og et resultat, jeg er glad for! Og selvom jeg ikke har sådan et smart krydsnøgleapparat, som jeg nu ønsker mig mere end nogensinden , så har jeg alligevel prøvet at spinde fra begge ender, som beskrevet under spoletips i Rokkens idébog 2 (det tog bare meeeeeget længere tid med et stykke sammenrullet i midten ).
    og Julemor

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Ej hvor ser det lækkert og blødt ud Zep. Jeg er såmændt også kommet igang med et gammelt "hundeulds" projekt - det bliver farverigt men jeg er forsat en notorisk overspinder...
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak Spelsauen

    Kan godt huske noget om overspinding og dig... Har du i grunden prøvet at spinde på en anden rok og se, om det er det samme? Medmindre det er voldsomt forstyrrende for strikkeriet, så tænk ikke så meget over det. Det gør jeg ikke... Jeg kalder det effektgarn Og så er det ikke engang helt løwn. Mine garner varierer meget i udseende i det hele taget og det er dét, jeg så godt kan lide ved det hjemmespundne! Det har sjæl.

    Mit julegarn, som jeg snart hiver ind i tråden her, bliver bl.a. suppleret af noget, jeg har spundet for læææææææææænge siden, som i den grad er mindre "pænt" spundet end det seneste. Jeg gemmer den slags garn og bruger det som "kontrast" til det "pæne" for at give noget livlig kreativitet og fremhævning. Glæder mig til at se dit garn (hvis ikke jeg har så travlt, at det går min næse forbi som så meget andet i lang tid ).
    og Julemor

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Ja jeg er også nået dertil.... shit på det.... indstillingen. Så jeg spinder viderere, justerer lidt her og der - og ja, pt. accepterer jeg overspinderriet - måske det en dag går væk af sig selv?

    Det har ikke noget med rokken at gøre - det har heller ikke noget med hastigheden at gøre - jeg sidder stille og roligt og overspinder VOILA!
    Spelsauen
    varmestuestrikker

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •