Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Hot Socks Spectra

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    198

    Hot Socks Spectra

    Jeg har været rigtig glad for dette garn længe. Det er især farverne jeg synes om. Det har lange farveskift og gode glidende overgange.
    Tråden er kun en-trådet, så det er relativt let at rykke over, men jeg ved ikke dette har betydning for holdbarheden når man har strikket sokken.

    Men men men.. jeg sidder lige nu og er hamrende træt af dette garn. Jeg har strikket et langt smalt halstørklæde hvor man rigtig kan nyde farveskiftet og så ca halvvejs er garnet knækket og fabrikken har bare bundet tråden sammen et stykke henne i farveskiftet. Dette bevirker at der nu er et påfaldende pludseligt farveskift på tørklædet, og det irriterer mig vildt!
    Og som om det ikke var nok, så er jeg nu i gang med et guirlande-tørklæde (det er det hvor man strikker en masse ringe sammen) af resten af garnnøglet og nu er jeg rendt ind i samme problem IGEN. Dvs. at der i samme garnnøgle har været TO brud hvor farveskiftet er ødelagt. Det er efter min mening ikke ok - ØV. Jeg håber jeg kun har været uheldig, menjeg måtte lige af med lidt brok.

    Knus fra MetteG
    Hjemmestrikkede strømper er en kærlighedserklæring

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Det har jeg også oplevet - endda med 2 ngl. ud af 3.

    Klagede og fik tre nye ngl, uden at skulle aflevere det med skidtet i.

    Der var ikke noget galt med de tre nye.

    Strømperne holder endnu uden slidtage. Det var sidste år jeg strikke dem. Men p...e træls er det når det sker.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  3. #3
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af MetteG Se meddelelser
    Jeg har været rigtig glad for dette garn længe. Det er især farverne jeg synes om. Det har lange farveskift og gode glidende overgange.
    Tråden er kun en-trådet, så det er relativt let at rykke over, men jeg ved ikke dette har betydning for holdbarheden når man har strikket sokken.

    Men men men.. jeg sidder lige nu og er hamrende træt af dette garn. Jeg har strikket et langt smalt halstørklæde hvor man rigtig kan nyde farveskiftet og så ca halvvejs er garnet knækket og fabrikken har bare bundet tråden sammen et stykke henne i farveskiftet. Dette bevirker at der nu er et påfaldende pludseligt farveskift på tørklædet, og det irriterer mig vildt!
    Og som om det ikke var nok, så er jeg nu i gang med et guirlande-tørklæde (det er det hvor man strikker en masse ringe sammen) af resten af garnnøglet og nu er jeg rendt ind i samme problem IGEN. Dvs. at der i samme garnnøgle har været TO brud hvor farveskiftet er ødelagt. Det er efter min mening ikke ok - ØV. Jeg håber jeg kun har været uheldig, menjeg måtte lige af med lidt brok.

    Knus fra MetteG
    Havde taget mit strikketøj og var macheret ned i butikken og havde klaget SAMTIDIG havde jeg skrevet en mail til firmaet og forklaret problemet - det er jo deres spinderier der laver den slags julelege og ikke firmaet selv. Scan evt bandarolen ind og vehæft den mailen der kan stå nogle numre som er en form for koder om hvornår osv garnet er fremstillet.

  4. #4
    Zanne Gæst
    MetteG, det har jeg også været ude for et par gange. Har hæklet 3 havfruesjal med det og synes også, at det ødelagde farveskiftet den ene gang, så pillede op og klippede noget garn af. Nej, er ikke i orden, da det jo ikke bare er noget billigt udsalgsgarn. Det var da ellers flot service og få 3 ngl.
    Zanne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Jeg har også været ude for problemet bl.a. med Kaunien - men også med andre farveskifte-garner. Det er selvfølgelig ikke i orden.
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •